۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوزها تا ۲ هفته آینده| برخورد در انتظار ارگان های خاطی
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد

اتصال سازمان نظام مهندسی به درگاه ملی مجوزها تا ۲ هفته آینده| برخورد در انتظار ارگان های خاطی

در حالیکه سازمان نظام مهندسی هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده و متخلف محسوب می شود، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان می گوید تا دو هفته آینده موانع برطرف و این سازمان به درگاه ملی متصل می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، طبق قانون در حالی تمامی دستگاه‌های مشمول ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی باید تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ به درگاه ملی مجوزها متصل می شدند که برخی ارگان ها مثل سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها از این اقدام سر باز زده اند.

این عدم اتصال اگر چه باید طبق قانون و از سوی نهادهای نظارتی با دستگاه‌های خاطی برخورد می شد که ظاهرا به آنها مهلت داده شده است.
حمزه شکیب در گفتگو با بخش خبری در پاسخ به این سوال که چرا سازمان نظام مهندسی در مهلت قانونی به درگاه ملی مجوزها متصل نشده است، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی از این اتفاق استقبال می‌کند زیرا صدور الکترونیکی مجوزها موجب تسهیل فرایند کسب و کار اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌شود.

وی افزود: برای اتصال به درگاه ملی مجوزها چند مشکل وجود دارد که یکی از مشکلات این است که برای صدور یا تمدید پروانه اشتغال به کار مفاصا حساب مالیاتی است که باید آنلاین باشد و استعلام مدارک تحصیلی و خدمت وظیفه باید آنلاین باشد اما هنوز امکان دریافت پاسخ آنلاین این استعلامات وجود ندارد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: اخیرا وزیر راه شهرسازی دستور دادند که این کار به فوریت انجام شود و هرچه زودتر اتصال سازمان مهندسی به درگاه ملی مجوزها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود تا یکی دو هفته دیگر موانع برطرف و سازمان نظام مهندسی ساختمان به درگاه ملی مجوزها متصل می شود ادامه داد: این اقدام کمک خوبی به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و موجب تسهیل فرایند کسب و کار اعضای سازمان می‌شود.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha