۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
صیادان پره و کیلکای مازندران ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند
مدیرکل شیلات مازندران:

صیادان پره و کیلکای مازندران ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

ساری- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادان ماهیان پره و کیلکا طی فصل صید جاری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش ۳۱ درصد صید انواع ماهیان استخوانی میزان آن را هزار و ۵۴۷ تن بیان کرد و گفت: ارزش اقتصادی این میزان صید ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصادی ماهیان صید شده نیز سه درصد کاهش داشته است، افزود: هر شرکت تعاونی نیز ۳۰ تن ماهی صید کرد که با کاهش ۲۹ درصدی روبرو بوده است.

وی با اظهار اینکه ۵۸ درصد گونه های صید شده از نوع سفید بوده است، ادامه داد: کاهش صید ماهیان پره در صیدگاه ها مشکلات اقتصادی زیادی برای جامعه صیادی پره ایجاد کرده است و امیدواریم با تعدیل و تثبیت شغل صیادی مشکلات و معضلات شرکت های تعاونی پره حل شود.

اسحاقی با اشاره به صید ۱۳ هزار و ۱۷۲ تن ماهی کیلکا و کاهش سه درصدی گفت: ارزش اقتصادی این ماهیان ۹۷ میلیارد تومان بود که رشد ۲۱ درصدی داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران سرانه صید هر شناور را ۲۹۸ تن ذکر کرد و گفت: در این بخش نیز با کاهش سه درصدی روبروی بودیم و ۹۷ درصد گونه صید شده کیلکای ماهی بوده است.

وی از تعطیلی صید شناورها به دلیل فصل تخم ریزی ماهیان خبر داد.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha