۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
راه‌اندازی شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

راه‌اندازی شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان به منظور رفع مشکلات این شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شد.

به گزارش بازار، حسن بابایی در نشست معاونان و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نامگذاری سال افزود: مقام معظم رهبری، شعاری هوشمندانه در زمینه حمایت از تولید، دانش بنیان‌ها و اشتغال آفرینی انتخاب کردند.

وی گفت: بر اساس ماده ۲ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شرکتی دانش بنیان است که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری سازی، نتایجی با ارزش افزوده بالا داشته باشد.

بابایی افزود: ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد نوآوری و اختراع هستیم و نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه ثبت شرکت‌ها و اختراعات بسیار مهم است و از مرکز مالکیت معنوی سازمان نیز درخواست داریم کارگروه ویژه در زمینه ثبت اختراع و نوآوری برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند تا این شرکت‌ها بتوانند اختراعات و نواوری‌های خود را گسترش دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری هم می‌خواهم که زمینه ثبت شرکت‌های دانش بنیان را که تعدادشان ۶۵۳۳ شرکت است، فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنها مرجع مشروعیت بخشی و قانونمند کردن املاک و اسناد و اختراعات و نوآوری است گفت: ما امروز در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای تحقق شعار سال و تسهیل در اشتغال و تولید بر مبنای دانش بنیان، شورای راهبردی را راه‌اندازی کردیم.

بابایی گفت: در استان‌ها نیز متناظر با این شورا، باید کارگروه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شود تا بتوان موانع مربوط به ثبت شرکت‌ها را برطرف کرد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در پیام نوروزی، امر تولید را به مثابه جهاد توصیف کردند و دستور دادند از تولید کنندگان، پشتیبانی ویژه و در مقابل موانع اقتصاد مولد و جهش زا ایستادگی شود و از این طریق شاهد خنثی شدن توطئه‌های دشمن باشیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha