۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
توسعه بازارهای صادراتی کرمان در گرو همکاری دانش بنیان ها و صنعتگران است
استاندار کرمان:

توسعه بازارهای صادراتی کرمان در گرو همکاری دانش بنیان ها و صنعتگران است

کرمان- زینی وند، استاندار کرمان حفظ و توسعه بازارهای صادراتی استان کرمان را در گرو همکاری شرکت های دانش بنیان و صنعتگران دانست.

علی زینی وند در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار کرد: باید تمام ظرفیت ها برای تحقق شعار امسال به کار گرفته شود.

وی از آغاز به کار شورای فناوری استان کرمان از اواسط فروردین ماه جاری خبر داد و افزود: تمامی شرکت های دانش بنیان در استان کرمان شناسایی شده است.

زینی وند گفت: کرمان ظرفیت خوبی در زمینه دانش بنیان ها دارد بنابراین باید تلاش شود سهم استان در این زمینه محقق شود.

وی یکی از آثار استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها در حوزه کشاورزی را برداشت ۱۴ تن محصول از هر هکتار مزارع پسته رفسنجان دانست و ادامه داد: استفاده از این ظرفیت در سایر حوزه ها مانند معدن، صنعت، صنایع تبدیلی و... نیز می تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

استاندار کرمان تاکید کرد: از شرکت های دانش بنیان استان می خواهیم در زمینه توسعه و تولید دانش بنیان پررنگ تر فعالیت کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی به اهمیت استفاده از ظرفیت دانش بنیان در زمینه صادرات و بازاریابی تاکید کرد و یادآور شد: میزان صادرات استان کرمان در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که با تقویت فعالیت دانش بنیان ها می توان این رقم را افزایش داد.

زینی وند حفظ و توسعه بازارهای صادراتی را در گرو همکاری شرکت های دانش بنیان و صنعتگران دانست و بیان کرد: کرمان نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha