۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
 روایت کاخ سفید از آخرین تحولات در مذاکرات وین

روایت کاخ سفید از آخرین تحولات در مذاکرات وین

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز بار دیگر تصریح کرد برخی مسائل در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین هنوز حل نشده‌اند.

به گزارش بازار، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید جمعه بار دیگر تصریح کرد برخی مسائل در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین هنوز حل نشده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سالیوان گفت که ایالات متحده هنوز گفت‌وگوها در وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران را ادامه می‌دهد اما در صورت شکست دیپلماسی با متحدانش برای افزایش فشار بر ایران همکاری خواهد کرد.

سالیوان که به همراه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال سفر به لهستان بود در هواپیمای شماره یک آمریکا به خبرنگاران گفت که پیشرفت‌های محسوسی در حل و فصل پاره‌ای مسائل مهم برای واشنگتن حاصل شده است.

او گفت: «هنوز برخی مسائل باقی مانده‌اند. هنوز کارهایی باقی مانده‌اند که باید انجام شوند. ما به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک هستیم که برنامه هسته‌ای ایران را مهار می‌کند. البته اگر دیپلماسی موفق نشود با شریکان بین‌المللی‌مان برای افزایش فشار بر ایران همکاری‌ خواهیم کرد.»

سالیوان روز چهارشنبه هم تصریح کرده بود که علی‌رغم حصول برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین هنوز برخی اختلافات باقی مانده‌اند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه همچنین گفته بود: «مشخص نیست که این مذاکرات به سرانجام برسند یا نه.» او تصریح کرد که متحدان آمریکا در تلاشند با استفاده از دیپلماسی، برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنند.

کد خبر: ۱۴۲٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha