۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱
خرید بیت کوین درشرایط فعلی اشتباه است|فروش نفت و گاز با رمز ارز| احتمال رشد بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار
گزارش «بازار» از وضعیت بازار رمز ارزها؛

خرید بیت کوین درشرایط فعلی اشتباه است|فروش نفت و گاز با رمز ارز| احتمال رشد بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار

بیت کوین درحالی سد مقاومت ۴۲ هزار دلار را شکست که به گفته کارشناسان این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد اما در شرایط سبز بودن فعلی هم توصیه به خرید ندارند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه:‌ بازار ارزهای مجازی که سرمایه گذاران فراوانی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب خود کرده مدتی است با نوسان و رکود همراه است، طوری که در ماه گذشته قیمت بیت کوین با سقوط کم سابقه به کمتر از ۳۵ هزار دلار نیز رسید.

با حمله روسیه به اوکراین بازار ارزهای مجازی دوباره متحول و جان تازه ای به خود گرفت چرا که همه بازارهای بزرگ سرمایه گذاری دنیا چون، بورس، نفت، طلا، فلزات و ... متاثر از وقوع چنین تنش بین المللی با افت و خیز قیمت همراه شدند

بازگشت ارزهای دیجیتال بر مدار رشد
این افت قیمت که تا حدودی ناشی از قانونمند کردن معاملات ارز دیجیتال در برخی کشورهای دنیا شده بود بازار معاملات ارز دیجیتال را سرد کرد تا اینکه با حمله روسیه به اوکراین این بازار دوباره متحول و جان تازه ای به خود گرفت چرا که همه بازارهای بزرگ سرمایه گذاری دنیا چون، بورس، نفت، طلا، فلزات و ... متاثر از وقوع چنین تنش بین المللی با افت و خیز قیمت همراه شدند. نفت به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید و انس جهانی طلا دچار تغییر قیمت شد از طرفی نیز اغلب بازارهای سرمایه گذاری به جز نفت در همه کشورهای دنیا بخصوص کشورهای مهم با افت مواجه شدند.
هرچند بازار ارزهای دیجیتال نیز در پی جنگ روسیه و اوکراین ابتدا تا حدودی افت کرد اما با گذشت دو هفته از آغاز این جنگ، بیت کوین با حرکتی رو به عقب بر مدار رشد قرار گرفت و قیمت آن از ۳۸ هزار دلار به ۴۲ هزار دلار و در نهایت با عبور از سد مقاومت ۴۲ هزار دلار هم اکنون به ۴۴ هزار دلار رسیده است.

اغلب جوانان و نوجوانان به دلیل هیجان خاصی که بازار ارزهای دیجیتال دارد به آن گرویده و با سرمایه گذاری در آن لذت می برند. این در حالی است که منفعت اصلی از چنین بازاری را لیدرهای قوی، غول های سرمایه گذاری بزرگ و شرکت های صاحبنام می برند

بازار پرریسک اما سودآور و جذاب
هر چند با غیررسمی بودن معاملات بیت کوین در کشور و عدم پشتیبانی لازم دولت از آن اما خیلی ها به این بازار ورود کرده و از آن به عنوان بازاری جذاب و سودآور یاد می کنند. بازار پرریسکی که اغلب جوانان و نوجوانان به دلیل هیجان خاصی که دارد به آن گرویده و با سرمایه گذاری در آن لذت می برند.
این در حالی است که منفعت اصلی از چنین بازاری را لیدرهای قوی، غول های سرمایه گذاری بزرگ و شرکت های صاحبنام می برند. شرکت هایی چون شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک و سرمایه گذرانی از آمریکا و چین که نبض بازار در دست آنهاست، اکنون نهنگ های سرمایه گذاری چنین بازار پرمخاطب و جذابی شده اند و از این بازار مجازی نوپا اما گسترده کسب سود هنگفت می کنند.

اگرچه بازارهای سرمایه گذاری دنیا بدنبال حمله روسیه به اوکراین با افت و نوسان همراه شده اند اما با توجه به فروش نفت و گاز روسیه و انجام تبادلات مالی آن در این معامله با استفاده از رمز ارز باعث شده است تا قیمت بیت کوین برمدار رشد قرار گیرد

فروش نفت وگاز با بیت کوین
امیدعلوی، کارشناس رمز ارز و اقتصاد فضای مجازی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علل رشد قیمت بیت کوین در چند روز اخیر گفت:‌ اگرچه بازارهای سرمایه گذاری دنیا بدنبال حمله روسیه به اوکراین با افت و نوسان همراه شده اند اما با توجه به فروش نفت و گاز روسیه و انجام تبادلات مالی آن در این معامله با استفاده از رمز ارز باعث شده است تا قیمت بیت کوین برمدار رشد قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ارزش بیت کوین تا چند روز اخیر حدود ۴۲ هزار دلار بود و عبور ازاین رقم به دلیل سطح بالای مقاومت سخت به نظر می رسید، افزود:‌ با از سرگیری معاملات انرژی توسط روسیه از طریق رمز ارزها، قیمت بیت کوین افزایشی شده و این احتمال وجود دارد که بر خلاف سایر بازارهای سرمایه گذاری چون بورس، قیمت چنین ارز دیجیتالی به ۵۰ هزار دلارهم برسد.
این کارشناس ارز دیجیتال خاطرنشان کرد:‌ روسیه ۲ هفته قبل از حمله به اوکرین از ترس تحریم های بین المللی بانک مرکز را مجاب به ایجاد زیر ساخت های لازم برای ورود به دنیای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کرد تا از این طریق بتواند تجارت در فضای مجازی با دنیا را تا حدودی حفظ کند.

معمولا بازار رمز ارزها در شرایط سبز و رو به رشد جذابیت چندانی برای خریداران ندارد چرا که خرید بیت کوین باید در زمان افت انجام شود تا بتوان با جهش قیمت بیت کوین سرمایه گذاران از انجام چنین معامله ای منتفع شوند

در شرایط روند رو به رشد قیمت بیت کوین، خرید نکنید!
وی اظهار داشت:‌ علاوه بر رشد قیمت بیت کوین به دلیل انجام معاملات انرژی روسیه با دنیا از طریق رمز ارزها، اکنون خیلی ها به خاطر اینکه گزینه دیگری برای سرمایه گذری در بازارهای سودآور را ندارند به این جامعه پیوسته‌اند و از آن به عنوان بازاری مطمئن نام می برند.
علوی در ادامه و در پاسخ به اینکه چه توصیه ای برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بخصوص بیت کوین را در این شرایط حساس دارید، گفت:‌ معمولا بازار در شرایط سبز و رو به رشد جذابیت چندانی برای خریداران ندارد چرا که خرید بیت کوین باید در زمان افت انجام شود تا بتوان با جهش قیمت بیت کوین سرمایه گذاران از انجام چنین معامله ای منتفع شوند.
وی در باره پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده نزدیک گفت:‌ پیش بینی قیمت بیت کوین خیلی آسان نیست، چون عوامل متغیر زیادی بر آن تاثیرگذاربوده اما در دراز مدت قابل پیش‌بینی است زیرا قیمت بیت کوین خیلی بیشتر از آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم افزایشی می شود، البته باید توجه کرد که سرمایه گذاران قبل از ورود به این بازار، دانش و مطالعه لازم را داشته باشند.
این کارشناس اقتصاد فضای مجازی با بیان اینکه طی چند روز اخیر بازار رمز ارزها ۴ درصد رشد کرده است، تصریح کرد:‌ به احتمال زیاد بیت کوین با عبور از قله ۵۰ هزار دلاری تا هفته های آینده مسیر رسیدن به قیمت ۶۰ هزار دلار نیز برای آن در آینده هموار شود.

بیت کوین اکنون بر مدار رشد قرارگرفته است و این رشد حتی با اتمام جنگ روسیه و اکراین نیز ادامه دار و احتمال جهشی بودن قیمت آن نیز دور از انتظار نیست

رشد قیمت بیت کوین با پایان جنگ روسیه و اوکراین
عباس آشتیانی، مدیرعامل جدید انجمن بلاکچین کشور نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» گفت:‌ بیت کوین اکنون بر مدار رشد قرارگرفته است و این رشد حتی با اتمام جنگ روسیه و اکراین نیز ادامه دار و احتمال جهشی بودن قیمت آن نیز دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه اگر بحران جنگ روسیه با اوکراین تمام شود انتظار ارزشمند شدن بیت کوین وجود دارد افزود:‌ رفتار معامله گران بازار رمز ارزهای دیجیتال اکنون همچون یک دارایی پرنوسان و ریسکی نظیر بازار سهام است که البته پیش بینی می شود این بازار در هفته های آینده متحول شود و در مسیر رشد قابل توجهی قرار گیرد.
آشتیانی به معامله گران این بازار هشدار دارد که برای سرمایه گذاری در چنین بازاری نباید همه تخم مرغ های خود را در یک سبد بچینند و از طرفی به شایعات، اخبار غیررسمی و پیش بینی قیمت ها در شبکه های مجازی نامعتبر گوش ندهند چرا که اکنون بیت کوین سطح مقاومت ۴۲ هزار دلاری را شکسته و در حال صعود برای فتح قله ۵۰ هزار دلار خیز بر داشته است.
به گزارش بازار، قیمت بیت کوین هم اکنون به بیش از ۴۴ هزار دلار رسیده است، رقمی که به گفته کارشناسان تا رسیدن به ۶ هزار دلار نیز با توجه به فعال بودن بازار پس از افت شدید آن در ماههای آینده دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۴۲٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha