۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
رونق مجدد تاسیسات گردشگری همدان به ۲ سال زمان نیاز دارد
مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

رونق مجدد تاسیسات گردشگری همدان به ۲ سال زمان نیاز دارد

همدان - مالمیر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی استان همدان گفت: رونق مجدد تاسیسات گردشگری همدان حداقل به دو سال زمان نیاز دارد.

علی مالمیر در حاشیه نشست فعالان حوزه گردشگری همدان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با توجه به آسیب‌های ناشی از کرونا، گردشگری امروز مانند یک بیماری است که از ICU برخواسته و نیاز دارد که حمایت لازم صورت گیرد تا از جا برخیزد ضمن اینکه سرپا شدن تاسیسات گردشگری حداقل به دو سال زمان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تداوم آموزش در حوزه گردشگری به شدت نیاز است، گفت: با توجه به این ضرورت باید دانشگاه‌های مادر رشته گردشگری ایجاد کنند زیرا همدان به عنوان یک استان گردشگری به این رشته دانشگاهی برای تامین نیروی انسانی آموزش‌دیده نیاز دارد.

مالمیر گفت: با توجه به اهمیت پروازها در رونق گردشگری باید پروازهای همدان- کربلا- نجف، کربلا-مشهد، همدان-شیراز-قشم، و سایر پروازها نیز در نظر گرفته شود و پروازهای همدان به محورهای کلاسیک وصل شود تا با اولویت دادن به این موضوعات فعالیت مداوم فرودگاه همدان رقم بخورد.

وی ادامه داد: با محور قراردادن رویدادها در پاییز و زمستان می‌توان از حضور گردشگران در این فصل‌ها نیز بهره برد و ظرفیت‌هایی در پایتخت برای ارجاع گردشگران به همدان به کار گرفته شود تا شهروندان پایتخت بتوانند از ظرفیت‌های غرب کشور استفاده کنند و با توزیع مناسب سفر، بخشی از مسافران از شمال به سمت غرب راهی شوند.

مالمیر گفت: ۴۲ درصد شاغلان استان همدان در حوزه خدمات و گردشگری مشغول به فعالیت‌ هستند که این رویه هم مزیت است و هم اشکالاتی را در پی دارد که از جمله مشکلات این حجم اشتغال در گردشگری و خدمات، اتفاقاتی همچون کرونا است که سبب افزایش نرخ بیکاری در استان همدان شد.


کد خبر: ۱۴۲٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha