۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
آغاز مطالعات ساخت سد الند| کمبود آب خوی رفع می‌شود
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

آغاز مطالعات ساخت سد الند| کمبود آب خوی رفع می‌شود

ارومیه- نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور حل مشکل کمبود آب در شهرستان خوی، مطالعات سد الندآغاز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عادل نجف زاده عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان خوی که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با اشاره به وضعیت بحرانی خوی در حوزه آب اظهار کرد: برای رفع این مشکل سد الند احداث می شود.

وی دیگر معضل خوی را عدم برخورداری قاطبه مردم از فاضلاب شهری عنوان کرد و افزود: تاکنون ۵۶درصد خانه های شهر خوی دارای فاضلاب شهری بوده و اغلب مناطق به خصوص حاشیه های شهر از فاضلاب بی بهره هستند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۰ روستای خوی فاقد آب آشامیدنی هستند، بیان کرد: در شأن خوی به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی این تعداد روستای بی بهره از آب سالم نیست.

وی تاکید کرد: تامین آب شرب خوی از حق‌آبه سد آغ چای را از دولت و وزیر نیرو مطالبه کرده وبه جد پیگیر آن هستم و همچنین در کنار آن، سدالند مطالعاتش آغاز شده و درخردادماه پایان می یابد و اجرایی کردن ساخت این سد را به مردم این شهرستان قول داده ام.

نجف زاده، تنها راه برون رفت از این بحران را احداث سد الند اعلام کرد و گفت: پیگیر احداث سد الند در منطقه قریس و ورودی جهنم دره هستیم، چون آب این رودخانه، طبق مطالعات انجام گرفته، آب شربی است که به تصفیه نیاز ندارد، در ارتفاع بالاتری قرار داشته و گنجایش ذخیره ۷۵ میلیون مترمکعب آب را دارد و علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز، به مرور، آب تجمیع شده به لایه های زیرزمینی خوی نفوذ کرده و دشت خوی را احیاء خواهد کرد و احتمال فرونشست خوی هم به صفر می رسد.

نماینده مردم خوی در مجلس افزود: نتایج مطالعاتی این سد تا پایان خرداد ماه اعلام می شود و در طول پنج الی شش سال احداث و به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha