۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
طرح‌های گذر از تنش آبی در کشور اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب:

طرح‌های گذر از تنش آبی در کشور اجرا می‌شود

ارومیه– معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت:طرح‌های بزرگ و تاثیر گذار دولت برای گذر از تنش آبی و عبور از مشکلات پیک تابستان در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اتابک جعفری عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی خوی اظهار کرد: در کوتاه مدت ومیان مدت نیز با نظر کارشناسان تا به ثمر رسیدن طرحهای بزرگ وزارت نیرو طرحهای تاثیر گذار برای گذر از تنش آبی وعبور از مشکلات پیک تابستان اجرا می شود.

وی با تقدیر از مجلس و نمایندگان در توجه به موضوع آب و تامین اعتبارات لازم برای رفع مشکلات آب دربودجه کشور تاکید کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت نیرو به بخش آب از جمله تامین آب در روستا ها امید می رود تا آخر دولت سیزدهم هیچ روستای بالای بیست خانوار فاقد آب شرب در کشور باقی نماند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تامین آب در بلند مدت را اولویت اول وزارت نیرو در شهرستان خوی و برخی از شهرستانهای استان دانست و افزود: با توجه به مشکلات کمبود آب در شهرستان خوی برنامه های متعددی برای رفع آن پیش بینی شده است.

جعفری با بیان اینکه طبق احصاء مشکلات آبی شهرستان خوی که مطالبه نماینده این شهرستان نیز است راه حل های کوتاه مدت و میان مدتی پیش بینی شده است، گفت: برای حل مشکل کمبود آب در سال جاری یک مخزن پنج هزار متر مکعبی ساخته می شود و در سال های آینده هم طبق برنامه ریزی های انجام شده دو مخزن هزار مترمکعبی هم ساخته می شود.

جعفری با یادآوری مشکلات کمبود آب در روستاهای شهر خوی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال ۱۵ روستای محروم از آب شهرستان خوی از حوزه بودجه محل تنش آبی کشور تامین بودجه شده و مشکل آب شرب آنها امسال مرتفع شده و از آب آشامیدنی برخوردار می شوند.

وی در ادامه با اشاره به دیگر مطالبات نماینده خوی افزود: نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در جلسات قبلی بر حل مشکل فاضلاب کوی ولیعصر (عج) خوی تأکید بسیاری داشت که شرکت آب و فاضلاب کشور هم برای این مطالبه به حق مردم شهرک که سالها زمین مانده بود، تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور درباره آب و فاضلاب شهرهای اقماری خوی اظهار کردکرد: مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای فاضلاب شهر دیزج دیز و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای فاضلاب شهر قطور اختصاص می یابد.

جعفری اضافه کرد: حل بحث فاضلاب روستای ولدیان و آب شرب روستای شیوان کندی و نهر روستای پارچی نیز در دستور کار شرکت آب فاضلاب قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha