۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
 آمادگی ایران برای ایجاد ۲ ایستگاه هزار مگاواتی برق در لبنان
وزیر امور خارجه عنوان کرد

آمادگی ایران برای ایجاد ۲ ایستگاه هزار مگاواتی برق در لبنان

وزیر امور خارجه در بدو ورود به بیروت روابط ایران و لبنان را ممتاز خواند و گفت: آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) و در مقصد دوم سفرش به منطقه پس از سوریه وارد لبنان شد، در بدو ورود در اظهاراتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز در بیروت هستیم برای اینکه رابطه دو کشور ممتازی است و به صورت مستمر با مقامات عالی لبنان در موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای را داریم.

وی بیان کرد: از آخرین سفری که به بیروت داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد، مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات عزیز لبنان داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم به حمایت‌های خود و همکاری‌های مهم تجاری و اقتصادی خود با لبنان ادامه دهیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در ملاقاتی که یک ماه پیش در مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم.

وی همچنین گفت: امروز حامل پیام‌های گرم مردم خوب ایران به همه مردم عزیز لبنان هستم.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha