۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
تاکید بر دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی

تاکید بر دانش بنیان شدن حوزه کشاورزی

خلاق و فناور شدن حوزه کشاورزی از مهمترین مباحث مطرح در دیدار معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در چهارمین روز بهار بود.

به گزارش بازار، در نخستین روزهای سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، در نشستی با حضور آقایان سورنا ستاری و سید جواد ساداتی‌نژاد، زمینه رسوخ فناوری و دانش بنیانی در حوزه کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از طرح‌های کلان ملی و فناورانه، حوزه کشاورزی دانش بنیان است و موضوعاتی، چون تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی، غذا و دارو، نفوذ فناوری به بخش‌های این حوزه، امنیت غذا و سایر موضوعات راهبردی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

در همین زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای رفع نیاز بخش‌های مختلف این حوزه تعریف شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در این نشست با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، اسناد بالادستی و سیاست‌های کشور در حوزه خودکفایی، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه فناوری با استفاده از ظرفیت‌های بومی، با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

یکی دیگز از موضوعات این نشست، تنظیم طرحی پیشنهادی در دولت برای حمایت از نفوذ فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناور شدن حوزه کشاورزی بود. ابعاد و بخش‌های این طرح پیشنهادی که در آستانه آماده سازی است، بررسی شد و در خصوص جوانب آن تبادل نظر شد.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha