۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
ظرفیت مغفول مانده بخش کشاورزی در حوزه اشتغال دانش بنیان
معاون استاندار خوزستان:

ظرفیت مغفول مانده بخش کشاورزی در حوزه اشتغال دانش بنیان

اهواز- فتوحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: میزان بهره‌مندی بخش کشاورزی از حوزه اشتغال دانش بنیان در کشور، تنها یک درصد است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری خوزستان، آقارضا فتوحی شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین را بسیار پرمعنا و قابل اجرا برای همه مسئولان و دست اندرکاران در بخش‌های دولتی و خصوصی دانست و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان، پیشران اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا است که همواره مقام معظم رهبری رهبری بر آن تاکید دارند.

وی افزود: دانش‌بنیان بیش از هر چیز دیگری، یک فرهنگ است که راه فرار کشور از اقتصاد وابسته به نفت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان قطب کشاورزی کشور است و وجود این بخش در استان یک مزیت به حساب می‌آید، عنوان کرد: با وجود قابلیت بخش کشاورزی در بحث دانش بنیان و اشتغال در این بخش، اما در کشور هم به این موضوع کمتر توجه شده است و حوزه اشتغال دانش بنیان در بخش کشاورزی، یک درصد است.

فتوحی ادامه داد: از اسفند ماه ۱۴۰۰، برای توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان با بهره مندی از افراد تحصیلکرده برنامه ریزی کردیم و در همین خصوص تاکید شده که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی امکانات و منابع خود شامل مکان‌های ساختمانی و تاسیسات موردنیاز شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

وی اضافه کرد: درجریان پیگیری خواسته‌های تولید کنندگان و صاحبان شرکت‌های دانش بینان استان، یکی از موضوعات مورد تاکید این شرکت‌ها، بحث پرتودهی محصولات کشاورزی در جهت جلوگیری از خسارت پذیری این محصولات است و موضوع دیگر، توجه به اینکه ۸۲ درصد مخازن نفت و گاز در استان خوزستان است، از همین رو این موضوعات به سمت و سویی هدایت خواهد شد که بتوانیم از انرژی و توانمندی فارغ التحصیلان بخش‌های مختلف تخصصی و فنی استفاده کنیم.

کد خبر: ۱۴۲٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha