۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
تگرگ و سرما ۲۸۹ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی قزوین خسارت زد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تگرگ و سرما ۲۸۹ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی قزوین خسارت زد

قزوین- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در اثر وقوع تگرگ، سرمازدگی و بارش های اخیر بیش از ۲۸۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شد.

به گزار ش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: در اثر تغییرات جوی و سرمازدگی حدود ۶۳۰۰ هکتار از محصولات زراعی پاییزه و ۹۸۰۰ هکتار محصولات باغی در استان قزوین دچار خسارت شدند.

وی افزود: میزان درصد خسارت محصولات کشاورزی با توجه به نوع محصول و مناطق متأثر از حوادث اخیر توسط کارشناسان این سازمان در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

خمسه بیان کرد: بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در هفته گذشته در برخی مناطق نیز حدود ۱۱۵ میلیارد تومان به بخش‌های زیر بنایی شامل ابنیه فنی آب و خاک و جاده بین مزارع خسارت وارد کرده که ارزیابی دقیق خسارت‌ها در بخش‌های دیگر نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حمایتی بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از تمهیدات و راهکارهای جبران خسارت وارده به محصولات کشاورزی، از بهره برداران خواست با بیمه کردن محصولات خود برای کاهش هزینه‌های خسارت‌های احتمالی اقدام کنند.

خمسه افزود: با دریافت اطلاعات دقیق هواشناسی و اطلاع رسانی جامع و به موقع به کشاورزان از طریق ارسال پیامک، تهیه گزارش‌های خبری و برنامه‌های زنده در صدا و سیما اقدامات پیش گیرانه ای را انجام دادیم تا قبل از حادثه از خسارت‌ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: به کارگیری مجموعه‌ای از فنون و تکنولوژی‌های نوین از قبیل اجرای دقیق سایبان و استفاده از ارقام دیر گل، سرشاخه کاری ارقام قدیمی با ارقام جدید مقاوم به سرما، استفاده از سامانه‌ها و تجهیزات نوین گرمایشی و مبارزه با مخاطرات، پرداخت تسهیلات برای ترغیب و مساعدت کشاورزان در استفاده از این تکنولوژی‌ها از سیاست‌ها و اقدامات این سازمان در راستای کاهش مخاطرات شرایط اقلیمی در سال‌های اخیر است.

کد خبر: ۱۴٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha