۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
نهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان میامی افتتاح شد
در روستای جودانه؛

نهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان میامی افتتاح شد

میامی- کرم زاده، دبیر ستاد تسهیل خدمات سفر نوروزی استان سمنان از افتتاح نهمین بومگردی شهرستان میامی همزمان با ایام نوروز و با حضور استاندار سمنان در روستای جودانه خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یک واحد بومگردی با حضور استاندار سمنان همزمان با عید نوروز در روستای جودانه میامی به بهره برداری رسید، ابراز کرد: این واحد در واقع نهمین بومگردی شهرستان میامی در شرق استان سمنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اقامتگاه بوم‌گردی سرآسیاب بمانی در روستای جودانه در زمینی به مساحت دو هزار و ۴۰۰ مترمربع ایجاد شده است، ابراز کرد: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال این واحد بومگردی را راه اندازی کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه میامی به واسطه قرارگیری در کریدور شرق به غرب کشور و مسیر تهران - مشهد از جذابیت های بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است، بیان کرد: این شهرستان چهار منطقه نمونه دارد.

کرم زاده با بیان اینکه میامی هفت روستای هدف گردشگری نیز دارد، تاکید کرد: هدف ما از ترویج بومگردی احیای گردشگری در روستاها و همچنین ترویج اشتغال و افزایش ماندگاری روستائیان است.

وی با بیان اینکه نوروز بهترین فرصت برای سرازیر کردن گردشگران به سمت روستاهای مستعد استان سمنان و به خصوص شهرستان میامی است، تاکید کرد: منطقه کالپوش و رضوان میامی دارای بهترین جاذبه های گردشگری هستند که می توانند ظرفیتی عظیم برای گردشگر پذیری باشند.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha