۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان یکی از راهبردهای مهم و اثربخش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی افزود: پیام و فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال نو و شروع قرن جدید و تاکید ایشان بر تولید مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و توسعه اشتغال آفرینی، تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی و حرکت به سمت تعالی و پیشرفت کشور و برون رفت از مشکلات است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه یکی از زیر ساخت‌های اساسی کشور، برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است، اظهار داشت: امروزه تاثیر شرکت‌های دانش بنیان بر فرآیند تولید، بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان در همه حوزه‌ها بویژه حوزه اقتصادی، می‌تواند پیشران نهضت تولید و موجب افزایش بهره وری و بهبود شرایط کسب و کار در جامعه شود.

نوش آبادی تصریح کرد: متاسفانه وابستگی اقتصاد و بودجه کشور به درآمدهای نفتی و فروش مواد خام با ارزش افزوده بسیار پایین و ضعف دانش و تکنولوژی در این صنعت و نقطه به ظاهر قوت، وجود منابع عظیمی زیر زمینی، به اهرمی برای تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بیگانگان، علیه ملت ایران شده است.

وی افزود: پایین بودن میزان خلاقیت و نوآوری و ضعف فناوری بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، ایران را مصرف کننده فناوری‌های خارجی کرده و بستر آسیب پذیری اقتصاد کشور را در برابر تحریم‌ها فراهم کرده است که با بررسی و شناخت دقیق این آسیب ها، می‌توان به نقش بی بدیل اقتصاد دانش محور، پی برد.

نوش آبادی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که مستقیما بر مبنای تولید، توزیع و مصرف مبتنی بر دانش و اطلاعات قرار گرفته است و از منابع اقتصادی، بصورت مستمر و پایدار بهره مند می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه را به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی برشمردند که در این رابطه، یکی از اموری که میتواند کشور را در دست یابی به میزان تولید دانش بنیان و به تبع آن به تحقق اقتصاد مقاومتی، کمک کند، درک ضرورت تولید دانش بنیان در جامعه است.

وی اضافه کرد: لذا ضرورت دارد، سیاست‌های سرمایه گذاری در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، تا از این طریق فرآیندها و سیستم‌های نوین تولید محصول، موجبات افزایش توان فن آوری را در اقتصاد ملی کنونی فراهم سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این رهگذر، نباید از نقش اقتصاد دانش بنیان در همگرایی تجاری کشورهای اسلامی از منظر رویکرد برون گرایی اقتصاد مقاومتی با حفظ اولویت سیاست درون زا بودن اقتصاد، غافل بود.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha