۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
۳ سد بزرگ زنجان تا پایان دولت سیزدهم به مرحله آبگیری می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۳ سد بزرگ زنجان تا پایان دولت سیزدهم به مرحله آبگیری می‌رسد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: سه طرح مهم سدسازی استان در دست اجرا است و طبق هدف گذاری این سه سد بزرگ تا پایان دولت سیزدهم به مرحله آبگیری و به بهره برداری می رسد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت آب موجودی در سدهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: ورودی آب به مخازن چهار سد استان طی سالجاری ۲۵ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته که ۶۱ میلییون متر مکعب بوده بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه سه طرح مهم سدسازی در استان زنجان در دست اجرا است،اظهار داشت: طبق هدف گذاری این سه سد بزرگ تا پایان دولت سیزدهم به مرحله آبگیری و به بهره برداری می رسد و سهم آب شرب و صنعت به نرم کشوری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه باید مدیریت مصرف آب در استان مورد تاکید همه قرار گیرد،گفت: در این راستا شرکت آب منظقه ای استان چاههای غیر مجاز را شناسایی و مسدود می کند.

افشاری تاکید کرد: طی سال گذشته بیش از ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان پلمب شد که با انجام این کار بیش از ۲۶ میلیون متر مکعب آب صرف جویی شد.

وی با بیان اینکه در سالجاری انسداد چاه‌های غیر مجاز با مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد و باید مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در استان مدیریت شود،ابراز کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان با همکاری دستگاه‌های قضائی جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز را می‌ گیرد.

کد خبر: ۱۴۲٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha