۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
احتمال اجباری شدن کاهش تولید نفت در ایالت تگزاس آمریکا

احتمال اجباری شدن کاهش تولید نفت در ایالت تگزاس آمریکا

برنامه‌ریزان صنعت نفت ایالت تگزاس آمریکا ممکن است کاهش ۲۰ درصدی تولید را اجباری اعلام کنند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، کاهش بی‌سابقه قیمت‌ نفت خام به پایین‌ترین رقم در ۲۰ سال اخیر و به مخاطره افتادن صنعت محلی سبب شده است برنامه‌ریزان نفتی ایالت تگزاس به بررسی مسئله غیرقابل تصور کاهش تولید نفت در سراسر این ایالت برای نخستین بار از دهه ۱۹۷۰ بپردازند.

کمیسیون راه‌آهن تگزاس امروز، (سه‌شنبه، ۲۶ فروردین‌ماه) نشستی را برگزار می‌کند که ممکن است به دلیل سقوط بیش از ۶۰ درصدی قیمت نفت خام دبلیوآی‌تی در یک سال اخیر به اعمال محدودیت‌های اجباری در تولید نفت این ایالت منجر شود.  

دلیل دیگر برگزاری این نشست نزدیک شدن ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی به بیشترین سطح ممکن است.  

رایان سیتون، یکی از سه کمیسر این کمیسیون برنامه‌ریزی اعلام کرد که کاهش قابل توجه تولید نفت می‌تواند از تخریب کامل صنعت نفت جلوگیری کند.

چنین تصمیم‌های بنیادی‌ نیازمند موافقت دو نفر از این سه کمیسیونر است.  

تصمیم کمیسیون راه‌آهن تگزاس که از نظر قانونی می‌تواند کاهش تولید را اجباری کند، ممکن است به حکمی منجر شود که براساس آن تولیدکنندگان بزرگ‌تر نفت ملزم شوند از یکم ماه مه ۲۰ درصد تولید خود را کاهش دهند.

این نشست درست پس از توافق تاریخی حاصل‌شده توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، برای کاهش تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن، برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۴٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha