۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
 جنگ اوکراین محاسبات صندوق بین المللی پول را به هم ریخت

جنگ اوکراین محاسبات صندوق بین المللی پول را به هم ریخت

پیش بینی رشد اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول برای سال ۲۰۲۲ با جنگ در اوکراین اشتباه بود و جورجیوا مدیر این نهاد گفت که خطرات رکود اقتصادی در تعدادی از کشورها روبه افزایش است.

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا مدیر صندوق بین المللی پول در مصاحبه ای با مجله فارن پالیسی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: اقتصاد جهانی همچنان در سال ۲۰۲۲ رشد می کند، هرچند کمتر از ۴.۴ درصدی که قبلا پیش بینی شده بود.

صندوق بین‌المللی پول قرار است پیش‌بینی‌های خود را در ماه آوریل (فروردین)، زمانی که این صندوق نشست‌های بهاره سالانه خود را برگزار می‌کند، به روزرسانی کند.

مدیر صندوق بین المللی پول در ادامه افزود: برخی از اقتصادهایی که سریع تر از بحران کرونا بهبود یافته‌اند، در موقعیت قوی‌تری برای مقابله با طنین‌های حمله روسیه به اوکراین هستند. ایالات متحده بویژه بنیادهای نسبتا قوی دارد اما آنهایی که هنوز از بحران کرونا خارج نشده اند با «خطر احتمالی رکود اقتصادی» مواجه شده و ضربه‌های شدیدتری خواهند خورد.

جورجیوا خاطرنشان کرد، از آنجایی که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و سایر بانک‌های مرکزی توسعه‌یافته جهان نرخ بهره را افزایش می‌دهند، شرایط مالی سخت تری برای بسیاری از کشورها بوجود می آورد و با شوک بزرگی روبره رو خواهند شد.

مدیر صندوق بین المللی پول تصریح کرد، حدود ۶۰ درصد از کشورهای کم درآمد با مشکلات بدهی روبه هستند و این دو برابر رقمی است که در سال ۲۰۱۵ اعلام شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha