۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۶
بازار گناوه مقصد یک‌میلیون گردشگر نوروزی|کمبود اماکن اقامتی پاشنه آشیل گردشگری جنوب است
گزارش بازار از نوروز گناوه؛

بازار گناوه مقصد یک‌میلیون گردشگر نوروزی|کمبود اماکن اقامتی پاشنه آشیل گردشگری جنوب است

بوشهر- با کاهش مبتلایان کرونا و فروکش کردن بیماری، نوروز امسال بازار گناوه رونق گرفته و بخش زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی از بازار گناوه خرید می‌کنند.

بازار؛ گروه استان‌ها: در نوروز ۹۹ و ۱۴۰۰، با توجه به محدودیت‌های زیادی که ناشی از گسترش ویروس کرونا بود، رفت و آمد به شهرها و استان‌ها، ممنوع بود و طبعا تعداد گردشگران و مهمانان نوروزی در سراسر کشور کاهش یافت و با رکود گردشگری مواجه بودیم.

از اواسط اسفند ۱۴۰۰ و با پایان پیک ششم کرونا، مجوز سفرهای نوروزی صادر شد و استان بوشهر با توجه به آب و هوای معتدل در این فصل و همچنین شهرستان گناوه با توجه به بازار جذاب و تنوع کالاهای ته لنجی در بازار، مقصد گردشگران بوده و از بیستم اسفند تا امروز که دومین روز سال جدید است بیش از یک میلیون گردشگر از بازار گناوه خرید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ‌تعطیلات این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

گناوه اگر چه با مشکلات زیرساختی زیادی برای حوزه گردشگری دست و پنجه نرم می‌کند، لکن به دلیل ساحل ماسه‌ای زیبا و بازار جذاب و ارزان‌قیمت، مقصد گردشگران است و مهمانان نوروزی از حضور در این بندر ابراز رضایت کرده‌اند و البته از کمبود امکانات رفاهی و تفریحی و مشکلات اسکان و ...گلایه‌مند هستند.

گناوه حتی اتاق اجاره‌ای مناسب نیز ندارد
مجید کرم‌پور از گردشگران ورودی گناوه که از شمال ایران آمده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گناوه مردمانی خونگرم دارد و بازار گناوه واقعا نسبت به بقیه کشور ارزان ‌تر است.

وی افزود: خیلی تعجب می‌کنم که چرا مسئولان به فکر ایجاد مهمانسرا و هتل و هتل آپارتمان مجهز نیستند.

این گردشگر گفت: در گناوه حتی اتاق اجاره‌ای مناسب نیز نیست ولی آنقدر جذابیت و گیرایی دارد که با چادر هم چند شب اقامت می‌کنیم.

تنوع جنس و قیمت مناسب و برخورد خوب مغازه‌داران و فروشندگان و احترام به مردم، فاکتورهای مثبت گناوه بوده و کمبود امکانات اقامتی نیز نکته منفی سفر است

نادر نصراللهی از شهروندان مشهدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خانواده من فقط بخاطر بازار گناوه به این شهر سفر کردند.

وی افزود: تنوع جنس و قیمت مناسب و برخورد خوب مغازه‌داران و فروشندگان و احترام به مردم، فاکتورهای مثبت این‌ سفر بود.

این گردشگر بیان کرد: کمبود امکانات اقامتی و رفاهی و دغدغه امنیت نیز از نکات منفی سفر به گناوه بوده است.

شهری با این جذابیت و تنوع، نیازمند امکانات بهتر گردشگری است
صادق طوس‌نسب از شهروندان کرمانشاهی نیز به خبرنگار بازار گفت: سومین روز اقامت در بندر گناوه را سپری می‌کنیم و حداقل دو روز دیگر نیز می‌مانیم.

وی اضافه کرد: قیمت کالاهای خارجی مناسب است ولی انتظار داریم نسبت به امکانات اقامتی، عملکرد بهتری را ببینیم.

حامد رضایی از گردشگران نوروزی که از همدان به گناوه آمده نیز به خبرنگار بازار گفت: شهری با این جذابیت و تنوع، نیازمند امکانات بهتر گردشگری است.

وی یادآور شد: یک‌هتل چند ستاره و رستوران‌های با کیفیت، قطعا مشتریان خود را دارد و انتظار داریم این‌امکانات در شهرهای گردشگرپذیر مهیا باشد.

حضور ۶ میلیون گردشگر در استان بوشهر
احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با اشاره به حضور ۶ میلیون گردشگر در استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از اواسط اسفند تاکنون بالغ بر ۶ میلیون گردشگر از استان بازدید کرده‌اند که سهم‌گناوه بیشتر از بقیه نقاط استان است.

وی افزود: زیرساخت‌های اقامتی و اسکان در مناطق گردشگری استان نیازمند حرکت جهادی است و به حول و قوه الهی در سال‌های آینده این معضل رفع می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: ساخت هتل ۵ ستاره و ۴ ستاره و تقویت هتل‌های موجود و احداث مهمانسرا و همچنین تقویت مهمانسراهای ادارات و نهادهای اجرایی نیز از برنامه‌های در دست اجراست.

اسماعیل سجادی‌منش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: گناوه دارای جاذبه‌های گردشگری منحصربفردی است و به همین دلیل مقصد گردشگران است.

گردشگری تجاری از جاذبه‌های ارزشمند گناوه است و تاکنون بالغ بر یک‌میلیون نفر از بازار گناوه بازدید و خرید داشته‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ماندگاری گردشگران بیشتر شود

وی افزود: با دستور استاندار بوشهر، تمهیدات زیادی برای اسکان مناسب گردشگران استان اندیشیده شده و البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: گردشگری تجاری از جاذبه‌های ارزشمند گناوه است و تاکنون بالغ بر یک‌میلیون نفر از بازار گناوه بازدید و خرید داشته‌اند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ماندگاری گردشگران بیشتر شود.

سجادی‌منش یادآور شد: هر میزان امکانات رفاهی و تفریحی در مناطق گردشگری، تقویت شود منجر به استقبال بیشتر مهمانان و گردشگران می‌شود.

صفری فرماندار گناوه نیز به خبرنگار بازار گفت: بیش از ۵۰ مدرسه و ۵۰۰ کلاس درس و تعداد زیادی سالن برای اسکان گردشگران مهیا شده و تلاش کرده‌ایم مسائل بهداشتی کاملا رعایت شود.

وی ابراز داشت: ستاد تسهیلات سفر گناوه به طور شبانه‌روزی فعال است و مرتبا نظارت می‌کنیم.

فرماندار گناوه اضافه کرد: بازار گناوه به دلیل ورود کالاهای ته لنجی، مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به قیمت ارزان کالاها، از سراسر کشور مردم مراجعه کرده‌اند.

صفری بیان کرد: سواحل گناوه نیز مملو از مسافر است و شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط مهمانان و مردم تاکید کرد. به نظر می‌رسد،

اقامت ایمن و امکانات رفاهی مهم‌ترین ضرورت گردشگری گناوه
بندر گناوه با پیشینه مناسب گردشگری و با توجه به جذابیتی که بازارهای گناوه و سواحل این بندر دارند، نوع نگاه مسئولان استانی و شهرستانی به این بندر باید تغییر کند.

احداث هتل‌ها و مهمانسراهای با کیفیت و راه‌اندازی رستوران‌های شیک، می‌تواند رغبت بیشتری در بین گردشگران ایجاد کند و اگر گم‌کاری شود، روز به روز وضعیت بدتر نیز می‌شود.

گلایه‌مندی گردشگران و مهمانان از امکانات اقامتی، نشان داد که‌بحث اقامت ایمن و امنیت سفر از مهم‌ترین انتظارات مهمانان است که باید جامه عمل پوشانده شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      ما گناوه بودیم. خیلی شلوغ بود واقعا. اینهمه گردشگر امکانات خیلی کم بود. شهر کثیف.