۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
حجم مخازن سدهای آذربایحان غربی ۹ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

حجم مخازن سدهای آذربایحان غربی ۹ درصد کاهش یافت

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: با وجود بارش‌های اخیر همچنان حجم مخازن سدهای استان در مقایسه با پارسال ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مجید دستگاهی در گفتگو با خبرنگار بازار حجم آب موجود مخازن سدهای استان را ۱۱۵۵۴ میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: با وجود بارش‌های باران و برف در هفته‌های اخیر این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سد بوکان هم اکنون با ۵۶۱ میلیون مترمکعب در بین سدهای استان بیشترین حجم آب ذخیره شده را دارد، گفت: سد آغ چای خوی ۱۳۲ میلیون مترمکعب، شهرچای ارومیه ۸۳ میلیون مترمکعب و سد مهاباد ۱۶۶ میلیون مترمکعب آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: با وجود این میزان افزایش بارش از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون، ورودی سدهای استان همچنان با کاهش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو است که با برنامه ریزی دقیق و مدون سعی خواهیم داشت همانند سال گذشته، تأمین آب شرب، صنعت، کشاورزی و حقابه دریاچه ارومیه با تهدید مواجه نشود.

دستگاهی با اشاره به آمادگی کامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی تصریح کرد: از آغاز سال آبی جدید تا به امروز عمده بارش در استان آذربایجان غربی به صورت برف بوده است لذا در رودخانه‌هایی که بر روی آنها در بالا دست سد وجود دارد با مشکل خاصی مواجه نیستیم و در صورت بروز سیل، آب جاری شده در پشت مخازن سدها ذخیره سازی خواهد شد.

وی افزود: اما در رودخانه‌هایی که سد وجود ندارد مانند نازلو، باراندوز و گدار، لایروبی‌های لازم تا مقطع دریاچه ارومیه و دشت‌های سیلابی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: کنترل سیلاب در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری‌ها است، اما با توجه به اهمیت حفظ سلامت و هم راستا با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با تمام توان آماده همکاری با شهرداری در مواجهه با سیلاب داخل شهر نیز هستیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha