۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
اسکان ۳هزار گردشگر در اماکن اقامتی آذربایجان غربی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

اسکان ۳هزار گردشگر در اماکن اقامتی آذربایجان غربی

ارومیه– مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر در اماکن اقامتی استان اقامت داشته اند.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد ۶۲.۵ درصد میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی استان افزود: بعد از چند سال ممنوعیت و محدودیت سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال شاهد رشد سفرهای نوروزی به استان هستیم.

وی ادامه داد: ۱۱۴ مرکز اقامتی تحت پوشش اداره کل با تخفیف ۲۰ درصدی به همراه ۳۵ واحد بوم کردی امسال در استان برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی آماده سازی شده است.

۱۶ موزه در آذربایجان غربی برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شد
جباری با اشاره به رشد ۲۰ درصدی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان نیز اظهار کرد: ۱۶ موزه شامل ۱۱ موزه تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی و ۵ موزه مشارکتی برای بازدید عموم مردم، مسافران و گردشگران نوروزی در استان آماده سازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مسجد جامع ارومیه، اماکن مذهبی و تاریخی، سه گنبد، مسجد مطلب خان خوی، تخت سلیمان، قره کلیسای چالدران،کاخ موزه باغچه جوق و غار سهولان از اماکن گردشگری و تاریخی مورد بازدید گردشگران نوروزی برشمرد.

جباری با اشاره به اینکه امسال ۲۳ اماکن ویژه تاریخی و گردشگری برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی آماده شده و ۲۳ راهنمای گردشگری برای معرفی و راهنمایی گردشگران در این اماکن مستقر شده‌اند، گفت: آذربایجان غربی مهد تاریخ و تمدن ایران اسلامی از تمام مردم کشور برای بازدید از آثار تاریخی و گردشگری و نیز اقامت در استان در روزهای باقی مانده عید دعوت می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ مراسم نوروزگاه امسال در آذربایجان غربی عنوان کرد: تا ۱۳ فرودین ماه امسال ۳۵ مراسم نوروزگاه به همراه ۱۲۰ مراسم آیینی در استان اجرا می شود.

آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در آذربایجان غربی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از آغاز فعالیت اتوبوس گردشگری در شهرستان‌های پرجمعیت استان خبر داد و افزود: اتوبوس گردشگری ویژه نوروز ۱۴۰۱ در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد و بوکان راه‌اندازی شده است.

جباری افزود: ساعت حرکت اتوبوس گردشگری در ارومیه صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ بوده و محل استقرار اتوبوس گردشگری ارومیه در میدان ایالت مقابل موزه مردم‌شناسی است.

وی همچنین با اشاره به تشدید نظارت بر تاسیسات و اماکن اقامتی استان گفت: تلاش می شود ضمن ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی پروتکل های بهداشتی نیز رعایت شود.

۱۷۰۰ اثر تاریخی، بنا و محوطه تپه تاریخی آذربایجان غربی در استان ثبت ملی شده که پنج درصد آثار ثبت شده کشور را شامل می شود.

هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha