۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
قیمت کودهای فسفاته و پتاسه ۵۰ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قیمت کودهای فسفاته و پتاسه ۵۰ درصد کاهش یافت

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از کاهش ۵۰ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه خبر داد و گفت: این دو نوع کود با نصف قیمت سال های قبل در اختیار کشاورزان قرارداده می شود

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: دولت با کاهش ۵۰ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه به کشاورزان زحمت کش استان همدان عیدی داد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: افزایش چند برابری قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در دولت قبلی توان خرید را از کشاورز گرفته بود و همین موضوع منجر به عدم استفاده از این کودها در کشت ها شده بود.

وی بابیان اینکه استفاده نکردن از کود در کشت محصولات کشاورزی امنیت غذایی کشور را تهدید میکرد، گفت: با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت، انواع کودهای فسفاته و پتاسه با کاهش ۵۰ درصدی قیمت به کشاورزان ارائه خواهد شد.

الیاسی همچنین گفت: امسال و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کودهای یارانه ای برای کشور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد و در مقایسه با میانگین دهه ۹۰، بیش از ۳۹ درصد رشد داشته که سهم استان همدان حدود ۹۲ هزار تن بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: امسال و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کودهای یارانه ای برای کشور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و تدارک شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد و در مقایسه با میانگین دهه ۹۰، بیش از ۳۹ درصد رشد داشته که سهم استان همدان حدود ۹۲ هزار تن بوده است .

کد خبر: ۱۴۱٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha