۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
بازدید ۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان
مدیرکل میراث فرهنگی همدان اعلام کرد:

بازدید ۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۲۷ هزار و ۱۰۴ نفر از ۲۵ اسفندسال گذشته تا اول فروردین ماه از مناطق تفریحی، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی این استان دیدن کردند.

به گزارش بازار و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی خدمات سفر استان همدان، علی مالمیر اظهار داشت: در میان جاذبه‌های گردشگری همدان، غار علیصدر در صدر پذیرش مهمانان نوروزی است و پس از آن کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، تپه عباس‌آباد و آرامگاه بوعلی‌سینا در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اسکان هشت هزار و ۳۳۰ گردشگر در مراکز اقامتی استان طی همین مدت، افزود: ۳٠.۲۹ درصد مسافرها در هتل‌ها، ۶.۶۵ درصد در مهمان‌پذیرها، ۱.۷۸ درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۱.۲۲ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۸.۴۳ درصد در خانه‌مسافرها، ۷.۰۹ درصد در اقامتگاه‌های موقت، ۴۳.۴۲ درصد در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و ۱.۳۰ درصد در سایر اقامتگاه‌های استان همدان مستقر شده اند.

وی گفت: وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha