۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم نفت و زغال سنگ روسیه به توافق نرسیدند؟

چرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم نفت و زغال سنگ روسیه به توافق نرسیدند؟

بیشترین وابستگی اتحادیه اروپا به گاز وارداتی روسیه است به همین دلیل وزرای خارجه فعلا قصد ندارند در بحبوحه جنگ اوکراین گاز صادراتی این کشور را تحریم کنند.

به گزارش بازار، وزرای خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه ۲۱ مارس در بروکسل گردهم آمدند تا درباره تحریم های جدید علیه روسیه تصمیم گیری کنند. اولین گمانه زنی ها نشان می داد که هدف اصلی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم «نفت و زغال سنگ» روس‌هاست.

بیشترین وابستگی اتحادیه اروپا به گاز وارداتی روسیه است به همین دلیل وزرای خارجه فعلا قصد ندارند در بحبوحه جنگ اوکراین گاز صادراتی این کشور را تحریم کنند. البته پس از جلسه وزرای خارجهکشورهای عضو اتحادیه اروپا، معلوم شد که آنها برای تحریم نفت روسیه آماده نیستند. اختلافات شدید در جلسه دوشنبه کسب یک توافق در این باره را دست کم به جلسه بعدی این وزرا موکول کرد.

یکی از مهم ترین تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه دولت روسیه در روزهای گذشته انجام داده است، مسدودکردن دارایی های بانک مرکزی این کشور است. در روزهای اخیر با محاصره و بمباران شهر بندری ماریوپل که ارتباط اوکراین با دریای آزوف را کاملا قطع کرده، زمزمه های مبنی بر تشدید تحریم ها علیه کاخ کرملین قوت گرفت.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha