۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد؛

کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان

همدان- سرپرست شرکت آب منطقه همدان از کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان خبر داد و گفت: بارش‌های صورت گرفته پراکنده و حجم کم بوده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای همدان، محمد ضروری با بیان اینکه بررسی میزان بارندگی تجمعی در سال جاری مناسب نبوده است، اظهار کرد: در یکی از ایستگاه‌های مبنا نیز که در حوزه سد اکباتان قرار دارد شاهدیم که بارش‌های صورت گرفته مؤثر نبوده و به رواناب تبدیل نشده و بارش‌های صورت گرفته پراکنده و حجم کم بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه بارش‌های برف نیز طی سال گذشته در استان مناسب نبوده است، افزود: بررسی‌ها نشان از کاهش ۶۱ درصدی رواناب‌ها در حوزه قره چای نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۲ درصدی آن نسبت به سال ۹۹ دارد.

ضروری با تاکید بر اینکه شاهد خشکسالی هیدرولوژیک هستیم، عنوان کرد: در حوزه کرخه نیز این ارقام کاهش ۷۶ درصدی نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ را نشان می‌دهد.

ضروری با تصریح بر اینکه بارش برف در ارتفاعات استان نیز نامناسب بوده است، از کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان به نسبت سال ۹۹ خبر داد و گفت: بارش‌ها طی سال گذشته مؤثر نبوده و شاهد کاهش شدید در پوشش‌های برفی نیز هستیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha