۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کارگران ساختمانی زنجان عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان زنجان:

کارگران ساختمانی زنجان عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند

زنجان- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان گفت: کارگران ساختمانی استان با ارائه معرفی نامه از اتحادیه عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند.

به گزارش بازار و به نقل از صندوق بیمه عشایری و روستایی زنجان،علی عباسی گفت: تفاهم نامه همکاری با اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قران و عترت بسته شده است تا معلمان قرآنی و فعالان این عرصه در صورت واجد شرایط بودن عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند تا مزایای خدمات این صندوق را دریافت نمایید.

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه دیگری نیز با اتحادیه کشوری تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی منعقد شده است، این اعضا با معرفی نامه ای که از اتحادیه دریافت می کنند می توانند در صندوق عضو شده و از مزایای آن استفاده نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زنجان گفت: نمایشگاهی در وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان دستاوردهای دولت سیزدهم در شش ماهه اخیر برپا شده و استان نیز از خدمات جدید ارائه شده رو نمایی کرده است.

عباسی در ارتباط با استقبال از این صندوق و عضویت در آن توسط فعالان رشته‌هایی همچون فرشبافی، ابراز داشت: به دلیل اینکه صندق اجتماعی فاقد دفترچه بیمه درمانی است و میزان مستمری پرداختی به نسبت تامین اجتماعی پایین تر است استقبال کمتری وجود دارد. از سویی دیگر در صندوق تامین اجتماعی بازنشستگی در سن ۶۰ سال انجام می گیرد اما در صندوق اجتماعی سن بازنشستگی پنج سال بیشتر بوده و افراد عضو صندوق در ۶۵ سالگی بازنشست می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: با این حال خدماتی که در صندوق تامین اجتماعی به اعضا ارائه می‌شود در صندوق اجتماعی کم تر است و همین تمایز سبب می شود تا استقبال بیشتری از صندوق تامین اجتماعی انجام پذیرد اما فعلا مجوز ورود اعضای جدید به صندوق تامین اجتماعی وجود ندارد و افرادی که زیر سن ۵۰ سال قرار دارند با داشتن معرفی نامه از تشکل مربوطه می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند با این حال امکان ثبت نام و بیمه پردازی برای افراد بالای ۵۰ سال در صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha