۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
برپایی ۸۵۰ غرفه صنایع دستی نوروزی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برپایی ۸۵۰ غرفه صنایع دستی نوروزی در مازندران

ساری- ایزدی، سرپرست میراث فرهنگی مازندران با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسافران نوروزی از برپایی ۸۵۰ غرفه صنایع دستی در استان خبر داد.

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار از برپایی بیش از ۸۰۰ غرفه نوروزی خبر داد و گفت: در بیش از ۲۲ شهرستان و ۲۵ جایگاه، بازارچه و نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده که از این تعداد، ۶ جایگاه ملی است و براساس دستورالعمل در برخی شهرها دو نمایشگاه برای رفاه بیشتر گردشگران آماده خدمات‌رسانی هستند،

وی با بیان اینکه مجموعاً ۸۵۰ غرفه صنایع‌دستی، سوغات و گل و گیاه در استان دایر است، افزود: در حوزه گردشگری شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسافران نوروزی هستیم، به همین دلیل تلاش ما براین بوده تا در تعداد غرفه‌ها و تنوع محصولات نمایشگاه‌ها دستاورد و کیفیت بهتری عرضه کنیم.

ایزدی ادامه داد: در نمایشگاه‌های امسال افزون بر صنایع‌دستی، سوغات مازندران در قالب خوراک و مواد خوراکی بومی، دمنوش‌های سنتی ویژه‌ی مازندران مانند بهارنارنج، گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان بومی مازندران برای بازدید و خرید در دسترس عموم قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران، با اعلام آمادگی کامل تمامی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان برای ارائه‌ی خدمات گفت: تنها چالش ما ترافیک است که باتوجه به این که مازندران جز سه استان اول گردشگرپذیر کشور در ایام نوروز است، آمادگی لازم در برخوردار هستیم.

وی افزود: با هدف برگزاری هرچه بهتر نوروز در مازندران، در ستاد خدمات سفر طی ۵ جلسه با حضور معاون سیاسی- امنیتی استاندار در افتتاحیه دبیرخانه ستاد و با همکاری کمیته‌های دوازده‌گانه به ارائه گزارش، بررسی شرایط و تدوین برنامه‌های اجرایی پرداختیم.

ایزدی ادامه داد: ستادهای خدمات سفر از ۲۵ اسفند مشغول خدمات‌رسانی هستند، تمامی فضاهای اقامتی استان آماده پذیرش گردشگران بوده و مشکلی برای اسکان و ارائه خدمات در فضاهای عمومی نداریم. براساس دستورالعمل کمیته سفر، در حوزه خدمات اقامتی گردشگری، تمامی بخش‌ها اعم از پارک‌های جنگلی، پارک‌ها آماده میزبانی از مسافران هستند.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha