۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
افزایش ۴۸ درصدی صادرات گمرک کاشان در سال ۱۴۰۰
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان مطرح کرد؛

افزایش ۴۸ درصدی صادرات گمرک کاشان در سال ۱۴۰۰

کاشان - زارعی، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از افزایش ۴۸ درصدی صادرات گمرک کاشان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن خبر داد.

محمدشریف زارعی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی و صنعتی کاشان اظهار داشت: کاشان با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک و قرارگیری در مسیر کریدور شمال-جنوب و همچنین بهره مندی از زیرساخت های عمرانی مثل فرودگاه، خط ریل، راه های استاندارد یک مکان مطلوب برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه صادرات گمرک کاشان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۴۸ درصد رشد داشته است، ابراز داشت: بیشترین کالاهای صادر شده از کاشان فرش و صنایع وابسته و همچنین صنایع فلزی بوده است که به ۹۳ کشور خارجی صادرات داشته ایم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به وجود بیش از۶ هزار و ۱۰۰ کارگاه و کارخانه فعال تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان کاشان تصریح کرد: در این مجتمع های صنعتی بیش از ۸۴ هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی مجوزدار در سطح شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ با بازرسی های انجام شده بیش از یک هزار و ۸۷۰ پرونده تعزیراتی برای صنوف مختلف کاشان تشکیل شده است که ارزش ریالی در مورد این پرونده ها بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال می باشد.

زارعی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال بازرسی از صنوف با حساسیت بیشتری انجام می شود، افزود: ۱۸ اکیپ بازرسی در سطح شهرستان کاشان از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ وظیفه بازرسی از اصناف را بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرارسیدن نوروز و شدت گرفتن مسافرت های نوروزی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم امسال بیش از دو میلیون مسافر به شهرستان کاشان سفر کنند و از این رو تمام دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان آماده هرگونه خدمت به مسافران نوروزی هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه پنج پایگاه اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر کاشان پیش بینی شده است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش پیش بینی شده است ۹۳ مدرسه برای اسکان مسافرین نوروزی تجهیز شود تا هموطنانی که به کاشان سفر می کنند با کمترین دغدغه اوقات خوبی را در این شهر سپری کنند.

کد خبر: ۱۴۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha