۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳
قدرت دیپلماسی اقتصادی هر کشوری در گرو تکیه بر دانشمندان آن سرزمین است
نماینده مردمه اراک در مجلس:

قدرت دیپلماسی اقتصادی هر کشوری در گرو تکیه بر دانشمندان آن سرزمین است

نماینده مردم اراک در مجلس اعتقاد دارد قدرت دیپلماسی اقتصادی هر کشوری در گرو تکیه بر دانشمندان آن سرزمین است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال 1401 مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی، گفت: فناوری های دانش بنیان مهمترین مسئله ای است که می تواند کشور را به شکوفایی علمی، بنیادی و اقتصادی و همچنین استقلال برساند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اگر بخواهیم کشوری وابسته به دنیا نباشیم، باید به سمت تولید علم حرکت کنیم که تحقق این مهم نیز موجب تولید قدرت و ثروت برای کشورمان می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال باید در حوزه های خودروسازی، پالایشگاهی، فولادی، معدنی و غیره از ظرفیت دانش بنیان ها استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد وقتی کشورمان روی پای خودش بایستد، می توان در عرصه سیاسی نیز دست برتر را داشت و با غربی ها چانه زنی کرد زیرا آنها به خوبی متوجه می شوند ایران می تواند همه نیازهایش را تامین کند.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدرت دیپلماسی اقتصادی هر کشوری در گرو تکیه بر دانشمندان آن سرزمین است، خاطرنشان کرد: مجلس قانون خوبی در عرصه حمایت از تولیدات دانش بنیان ها تصویب کرده و آمادگی دارد همه موانع بر سر راه فعالان حوزه دانش بنیان را بردارد تا شاهد توسعه همه جانبه ایران اسلامی باشیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha