۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
تولید؛ راه حل مسئله بیکاری و تورم
معاون وزیر کار تاکید کرد

تولید؛ راه حل مسئله بیکاری و تورم

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید تنها متغیری در اقتصاد است که می‌تواند مسئله بیکاری و تورم را حل کند.

به گزارش بازار، محمود کریمی بیرانوند با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری افزود:کلمه «اکسیر» که مقام معظم رهبری درباره تولید فرمودند دقیق انتخاب شده است؛ اکسیر تولید به این معنی است که تنها متغیری که در اقتصاد می‌تواند هم مسئله بیکاری را حل کند و هم مسئله تورم را در سطح جامعه مدیریت کند، متغیر تولید است.

او ادامه داد: در طرح زیست بوم ملی اشتغال که در جلسه هشتاد و یکم شورای عالی اشتغال در حضور رئیس جمهور رونمایی و تایید شد به همین نکته اشاره کردیم که اشتغال، بُعد دوم تولید است یعنی اگر تولید رونق پیدا نکند در عمل، اشتغال زایی هم اتفاق نمی‌افتد.

کریمی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری به صورت دقیق فرمودند تولید اگر دو متغیر نداشته باشد برای اقتصاد کشور نمی‌تواند مفید باشد نخستین متغیر، دانش بنیان بودن به معنی خلق ثروت از ایده است.

او اضافه کرد: متغیر دوم تولید که باید حتماً حاوی آن باشد که به شرایط فعلی اقتصاد کشور کمک کند، مسئله اشتغال آفرین بودن است.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با طرح زیست بوم ملی اشتغال که در آبان سال ۱۴۰۰ آن را رونمایی کردیم همه این مسائل را سعی کردیم در آن ببینیم.

کریمی، علم و فناوری یا دانش بنیان بودن و مسئله زیرساخت را از ویژگی‌های اصلی تولید بیان و اضافه کرد: مسئله بازار و مشاوره و آموزش و مسایلی از این دست از حلقه‌های اصلی تولید هستند که اگر آن‌ها را تقویت نکنیم اشتغال زایی اتفاق نخواهد افتاد.

او اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مهمترین برنامه‌ای که داریم اجرایی و عملیاتی کردن طرح زیست بوم ملی اشتغال با گفتمان دانش بنیان بودن و اشتغال آفرین بودن تولید است.

کریمی گفت: با برنامه ریزی دقیقی که در جلسات شورای عالی اشتغال داریم و با توجه به اینکه رئیس جمهور هم گفته است اشتغال و تولید، مسئله نخست کشور در سال ۱۴۰۱ خواهد بود، بسیار امیدواریم و ان شاءالله با همه قوا و با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی، مسیر خوبی را در پیش خواهیم گرفت.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha