۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
مطالعات تعیین حریم ۵۷۰ کیلومتر رودخانه در دستور کار قرار دارد
در خراسان رضوی

مطالعات تعیین حریم ۵۷۰ کیلومتر رودخانه در دستور کار قرار دارد

مشهد- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: برای انجام مطالعات مرحله اول تعیین بستر و حریم، حدود ۵۷۰ کیلومتر در سال جاری برنامه ریزی شده است که این اقدام به میزان اعتبارات اختصاص یافته در سال ۹۹ بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمدعلی نعمت‌نژاد با اشاره به طول رودخانه‌ها در این استان اظهار کرد: طول رودخانه‌های خراساسن رضوی بر اساس نقشه‌های یک پنجاه هزارم در استان ۲۸ هزار و ۶۰۳ کیلومتر و طول رودخانه‌ها در داخل محدوده‌های شهری نیز ۳۳۴ کیلومتر  است.

وی افزود: پس از سیلاب  ابتدای سال ۹۸ اقداماتی برای لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان انجام پذریفت که در همین راستا ۲۵۳ کیلومتر رودخانه لایروبی شد.

وی هم چنین مساحت بازگشایی و رفع تصرف رودخانه‌ها را تا قبل از سال ۹۸ حدود دو هزار و ۷۷۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به میزان 5۴۰ هکتار رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، در رابطه با تعداد پل‌های تخریب شده در سال گذشته که مزاحم برای عبور ایمن سیلاب تشخیص داده شد و عمدتا در محدوده طرقبه و شاندیز بود عنوان کرد: تعداد این پل‌ها ۱۵۷ مورد بود که با همراهی مردم منطقه و با هماهنگی دادستانی و فرماندار تخریب شد.

وی در خصوص برنامه‌های در دست اقدام این شرکت در سال جدید نیز بیان کرد: در حوزه نشانه‌گذاری حدود ۱۶۵ کیلومتر و برای اجرای عملیاتی ساماندهی و لایروبی رودخانه ها نیز تا سقف ۱۰۰ کیلومتر پیشنهاد شده است که این اقدامات در گرو تامین اعتبار است.

نعمت‌نژاد گفت: علاوه بر آن در مرحله دوم ساماندهی رودخانه گلستان مشهد و سرشاخه‌های آن به طول ۴۰ کیلومتر و مرحله دوم مطالعات رودخانه فاروب رومان در نیشابور به طول ۵ کیلومتر در دست اقدام است همچنین برای بحث آزاد سازی و رفع تصرفات نیز حدود ۱۰۰ هکتار از طرق این شرکت پیشنهاد ارائه شده است.

کد خبر: ۱۴٬۱۷۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha