۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۶
صادرات ۷۵ میلیون دلاری کفش ایرانی
رئیس جامعه متخصصان صنعت کفش عنوان کرد

صادرات ۷۵ میلیون دلاری کفش ایرانی

رئیس جامعه متخصصان صنعت کفش ایران گفت: کفش ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار است و سالانه ۷۵ میلیون دلار صادرات دارد اگر تحریم‌های ظالمانه نبود می‌توانستیم تا ۱۰۰ میلیون دلار در سال صادرات داشته باشیم.

به گزارش بازار، مصطفی طالقانی با بیان اینکه در زنجیره تولید کفش، حدود ۵۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند، افزود: در هر کارگاه کفش حداقل بین ۱۲ تا ۱۵ نفر کار می‌کنند و اگر مشاغل خانگی را در زنجیره تولید کفش تقویت کنیم میزان اشتغالزایی این صنعت چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به طرح وزارت صنعت در خصوص ساماندهی واردات کیف و کفش گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر به دنبال ابلاغ طرحی برای واردات پوشاک، کیف و کفش است، بر اساس این طرح، شرکت‌های خارجی می‌توانند نشان تجاری خود را بطور رسمی در ایران ثبت کنند و کالای خود را وارد ایران کنند که این موضوع بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را نگران کرده است، چون در سال‌های تحریم با سرمایه گذاری و امید به آینده بازار کفش، جای خالی واردات را پر کردند.

رئیس جامعه متخصصان صنعت کفش ایران افزود: از سال ۱۳۹۷ که واردات کفش ممنوع شد، صنعت کفش ایرانی تقویت شد، اما این طرح باعث می‌شود تولید داخلی کاهش یابد. ما مخالف واردات کفش نیستیم و نگرانی ما بابت واردات بی رویه کفش‌های ازارن قیمت با کیفیت پایین است که می‌تواند به صنعت داخلی آسیب بزند.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha