۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
دست دولت همیشه در جیب کشاورزان است
پدر برنج ایرانی در گفتگو با بازار:

دست دولت همیشه در جیب کشاورزان است

ساری- نعمت زاده، پدر برنج ایران با بیان اینکه بسیاری از اراضی درجه یک کشاورزی را از دست داده ایم، گفت: همیشه دست دولت در جیب کشاورزان بوده و سهم حمایت ها از این بخش ناچیز است.

قربانعلی نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مازندران استان کشاورزی به شمار می رود اما در حوزه کشاورزی و سایر حوزه ها تحولی را شاهد نیستیم، افزود: اگر قرار براین باشد که کشاورزی را مدنظر قرار دهیم باید به تولید در آن توجه کنیم.

وی با عنوان اینکه داشتن رتبه اول در تولید محصولات مهم نیست واینکه چقدر مردم می توانند از آن بهره مند شوند، اهمیت دارد، اظهار داشت: طی چهار دهه گذشته، کشاورزی از جمله مراکز اقتصادی بوده که به شدت مغفول مانده است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا رسم است وقتی امنیت غذایی طرح می شود در این حوزه همانند سایر حوزه های امنیتی رفتار می شود و همانگونه که دولت در حوزه امنیت ملی هزینه می کنند در حوزه امنیت غذایی نیز باید هزینه کنند.

نعمت زاده یادآور شد: متاسفانه در حوزه امنیت غذایی اتفاقات زیادی نیفتاده است وهمیشه دست دولت ها در جیب کشاورزان بوده است وطی تحقیق مرکز پژوهش های مجلس، سهم حمایت های دولت در حوزه کشاورزی منهای ۱۲ درصد است و با این حال عنوان می شود که کشاورزی محور استقلال است.

پدر برنج تصریح کرد: امروزه غذا فقط برای سیرکردن شکم اعضای جامعه نیست و به عنوان اسلحه در پشت میز مذاکره بوده زیرا اولین اقدام دشمنان، اعمال تحریم ها است درحالی که بخش کشاورزی می تواند بسیاری از نیازمندی ها را تولید کند.

وی گفت: در حال حاضر از منابع تولید در حال مصرف هستیم و بسیاری از اراضی زراعی درجه یک را در حال از دست دادن هستیم و فردا با بسیاری از آلودگی ها روبرو خواهیم شد و باید کشاورزی را نجات داد.

کد خبر: ۱۴۱٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha