۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
پرتقال دولتی گران‌تر از بازار آزاد| توضیح مدیران جهاد: والنسیای جنوب به بازار آوردیم!
گزارش بازار از توزیع میوه شب عید؛

پرتقال دولتی گران‌تر از بازار آزاد| توضیح مدیران جهاد: والنسیای جنوب به بازار آوردیم!

بوشهر- پرتقالی که امسال تحت عنوان میوه تنظیم بازاری در استان بوشهر در مراکز دولتی توزیع می‌شود، از پرتقال در بازار آزاد گران‌تر است.

بازار؛ گروه استان‌ها: امسال نیز همانند سنوات گذشته، با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، میوه تنظیم بازاری با کیفیت مناسب و تناژ نسبتا خوب برای توزیع در مراکز دولتی به منظور استفاده مردم در تعطیلات عید نوروز تهیه و از روز ۲۷ اسفند نیز توزیع پرتقال و سیب آغاز شده است.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، قیمت هر کیلو سیب و پرتقال ۱۴ هزار تومان و ۱۳ هزار تومان تعیین شده و مردم می‌توانند خرید کنند.

تعدادی از مردم استان اما با ابراز گلایه از قیمت پرتقال توزیع شده خواستار پاسخ مسئولان شدند.

پرتقال دستفروشان ارزان‌تر از پرتقال دولتی
حمید حاج‌زادگان از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امروز پرتقال تنظیم بازاری را با قیمت ۱۳ هزار تومان خریدم و عصر در خروجی شهر، ماشین‌های دستفروش پرتقال را با قیمت ۸ هزار تومان و ۹ هزار تومان می‌فروختند.

وی افزود: واقعا برایم جای سئوال است که چرا پرتقال در بازار آزاد از پرتقال دولتی ارزان‌تر است.

این شهروند خواستار ورود مسئولان و ارائه توضیحات قانع‌کننده شد.

اینکه پرتقال دولتی به میزان مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته، کار خوبی است ولی چرا پرتقال دولتی گران‌تر از پرتقال غیردولتی است

مجید رجب‌زاده از شهروندان دشتستانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اینکه پرتقال دولتی به میزان مناسب در اختیار شهروندان قرار گرفته، کار خوبی است ولی چرا پرتقال دولتی گران‌تر از پرتقال غیردولتی است.

وی بیان کرد: همین امروز پرتقال با قیمت ۸ هزار تومان در بازار آزاد خرید کردم.

ناصر رضازاده شهروند مرکز استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه قیمت میوه‌های تنظیم بازار از میوه‌های بازار گران‌تر است و این منصفانه نیست.

وی تاکید کرد: وقتی قیمت پرتقال در بازار آزاد حدود ۸ هزار تومان است، پرتقال تنظیم بازاری باید ۵ هزار تومان یا کمتر باشد و این در حالی‌ست که اکنون با قیمت ۱۳ هزار تومان است.

اختلاف قیمت به دلیل کیفیت پرتقال است
سید محسن معروف مدیر تعاون روستایی استان بوشهر در پاسخ به تفاوت قیمت پرتقال بازار آزاد و پرتقال تنظیم بازاری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این اختلاف قیمت به دلیل کیفیت پرتقال است.

وی افزود: پرتقالی که در ایام‌نوروز تحت عنوان تنظیم بازاری توزیع می‌شود، پرتقال والنسیای جنوب است و این در حالی است که پرتقالی که در بازار آزاد فروخته شده، پرتقال تامسون شمال است.

معروف یادآور شد: پرتقال والنسیای جیرفت، بسیار مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر است و در بازار آزاد قیمت این پرتقال بالای ۲۰ هزار تومان است.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: شک‌ نکنید که تمام تلاش مسئولان، ارائه خدمات به منظور کاهش هزینه خانوارهاست و امیدواریم مردم رضایت داشته باشند.

معروف بیان کرد: خوشبختانه اکنون شاهد ثبات در بازار میوه و تره بار هستیم و نوسانی نداریم.

پرتقالی که امسال توسط تعاون روستایی برای شب عید مردم در نظر گرفته‌ایم، بسیار مرغوب است و قیمت بازار آزاد آن بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است

نوذر منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با بیان اینکه کیفیت پرتقال تامسون و پرتقال والنسیا بسیار متفاوت است، یادآور شد: پرتقالی که امسال توسط تعاون روستایی برای شب عید مردم در نظر گرفته‌ایم، بسیار مرغوب است و قیمت بازار آزاد آن بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی گفت: این پرتقال توسط غرفه‌های دولتی با قیمت ۱۳ هزار تومان توزیع می‌شود که بسیار پایین‌تر از بازار است.

منفرد از نظارت دقیق بر بازار میوه خبر داد و تصریح کرد: نظارت‌ها تا پایان تعطیلات و سپس در ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد تا مردم متضرر نشوند.

توزیع میوه ارزان‌قیمت برای استفاده اقشار ضعیف‌تر الزامی است

به نظر می‌رسد که مسئولان باید نسبت به تهیه دو نوع پرتقال تنظیم بازاری در بین مردم اقدام می‌کردند تا اقشار ضعیف‌تر بتوانند پرتقال مورد نیاز خود را ارزان‌تر از بازار آزاد تهیه کنند و مجبور نباشند پرتقال گران‌تر بخرند، چرا که برای برخی خانوارها، اسم و برند پرتقال اهمیت کمتری از قیمت آن دارد.

هنوز نیز فرصت برای توزیع میوه‌های ارزان‌قیمت در بازار وجود دارد و انتظار می‌رود مدیران جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن و تجارت نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      0 0
      همشون به قیمت آزاد فروختیم هنوز دو سبد دیگه ته مغازه دارم به قیمت ۱۹۰۰۰ میدم بهتون خخخخخ