۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
۴۵۰ تن میوه شب عید در سیستان و بلوچستان در حال توزیع است

۴۵۰ تن میوه شب عید در سیستان و بلوچستان در حال توزیع است

زاهدان- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: امسال میزان ۴۵۰ تن میوه شامل ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال با قیمت مصوب در سطح استان در حال توزیع است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مجتبی شجاعی اظهار داشت: ۴۰ تیم با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی تا ۱۵ فروردین سال آینده نسبت به بازرسی و نظارت بر نحوه توزیع و تثبیت قیمت کالاهای اساسی اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: با هدف ایجاد و حفظ آرامش و نظارت بر بازار عرضه کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت، تخم مرغ، میوه، نان، روغن و برنج در سطح استان طرح نظارتی ویژه ایام نوروز و شب عید با حضور بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، دادستانی و بسیج در حال برگزاری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از اقدامات دیگر در بحث تنظیم بازار آغاز ترخیص ۱۰۰ هزار تن برنج وارداتی از انبارهای گمرک زاهدان و گمرک چابهار با دستور معاون اول رئیس جمهور به منظور تعادل بخشی بازار ایام پایانی سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۴۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در سطح استان توسط تیم‌های بازرسی مشترک انجام گرفته و تعداد ۶ هزار و ۸۶۸ پرونده تخلف از واحدهای صنفی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

شجاعی اظهارداشت: با هدف تأمین کالاهای اساسی مردم در ایام پایانی سال و توزیع مناسب و عادلانه مایحتاج مورد نیاز مردم در شب عید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در راستای تأمین و جذب سهمیه‌های اختصاص یافته به استان جلسات تشکیل و در این خصوص تصمیمات لازم جهت مدیریت بازار توسط دستگاه‌های متولی اتخاذ شده است.

وی گفت: در این راستا از ابتدای سالجاری تعداد ۱۷ جلسه ستاد تنظیم بازار و تعداد ۶ جلسه کمیته اقدام مشترک در ذیل ستاد تنظیم بازار استان برگزار و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مدیریت بازار کالاهای مصرفی مردم در زمینه تأمین و توزیع مناسب آن‌ها انجام گرفته است.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha