۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
سود ۲۸۳ میلیارد تومانی ایران دارو تا پایان آذرماه| ۷ درصد سود نسبت به سال گذشته افزایش یافت
بازار گزارش می دهد

سود ۲۸۳ میلیارد تومانی ایران دارو تا پایان آذرماه| ۷ درصد سود نسبت به سال گذشته افزایش یافت

شرکت ایران دارو تا پایان آذر ماه سال جاری ۲۸۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان درآمد عملیاتی را ثبت و در سامانه کدال آن را منتشر کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: شرکت ایران دارو یکی از شرکت های داروساز بزرگ در کشور است، این شرکت تا پایان آذر ماه سال جاری ۲۸۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان درآمد عملیاتی را ثبت و در سامانه کدال آن را منتشر کرده است. این مقدار نشان می دهد ایران دارو نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد بهبود وضعیت داشته است. بها تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۴ درصدی همراه بوده است.

سود ناخالص این شرکت تا پایان آذر ماه سال جاری ۱۲۸ میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان در کدال ثبت شده است، این مقدار ۷ درصد افزایش بهره وری نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

ایران دارو توانسته در سال جاری ۱۱۷ میلیارد ۲۴۲ میلیون تومان سود عملیاتی ثبت کند

سود ۱۱۷ میلیاردی ایران دارو در ۱۴۰۰
ایران دارو توانسته در سال جاری ۱۱۷ میلیارد ۲۴۲ میلیون تومان سود عملیاتی ثبت کند، هرچند که این ثبت سود برای ایران دارو یک درصد رشد منفی نیز به همراه داشته است، اما به احتمال زیاد این مساله که در سه ماهه پایانی سال جبران کنند، بسیار زیاد است. این درحالی است که سود هر پایه سهم ۷۶۳ ریال است، سرمایه این شرکت تا پایان آذر ماه ۸۸ میلیارد تومان بوده است.

شرکت ایران دارو در آخرین فراخوان مجمع خود در سال جاری، صورت مالی خود را در جلسه رسمی اعلام و بررسی کرد. این مساله توجه سهام داران به صورت مالی را در مورد فعالیت پایانی این شرکت در بهمن ماه سال جاری جلب کرده است.

در دی ماه این شرکت ۲۳ میلیون ۸۶۸ هزار عدد کپسول، ۳۶ میلیون و ۳۳۸ هزار عدد قرص ۵۲۸ هزار عدد پماد و کرم و ژل، ۱۵۹ هزار عدد لوسیون و اسپری تولید کرده است. این درحالی است که در بهمن ماه سال جاری این شرکت ۲۶ میلون و ۴۱۷ هزار عدد کپسول، ۲۷ میلیون و ۴۱۱ هزار قرص، ۹۱۸ هزار عدد پماد و کرم، ۶۰ هزار عدد شربت، ۲ میلیون عدد اسپری و لوسیون تولید کرده است.

سود آوری دنباله دار، ایران دارو را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است

سودآوری ادامه دار ایران دارو
جمع کل فروش این شرکت در بهمن ماه سال جاری ۳۲ میلیارد تومان بوده که جزو فعالیت قابل قبول این شرکت دارویی در سال جاری است. گفتنی است که اطلاعات مذکور در این گزارش از ابتدا سال جاری تا ماه های مذکور ارائه و بر اساس آن بررسی انجام شده است. به طور کلی باید منتظر بود و دید که این شرکت دارویی در زمان انتشار کل اطلاعات مالی از ابتدا تا پایان سال جاری چه کارنامه ای از خود به جا خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که چندی پیش اعضای هیئت مدیره شرکت داروسازی ایران دارو نسبت به فروش ۳۵ درصدی سهام این شرکت نیز موافقت کرده اند که با توجه به موفقیت های دنباله دار این مجموعه در زمینه تولید محصولات دارویی حیاتی و ارائه داروهای جدید در هر ماه، این شرکت می تواند به عنوان انتخابی جذاب برای سرمایه گذاران تلقی شود.

شایان ذکر است شرکت ایران دارو به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه دارویی برکت، در زمینه تولید داروهای انسانی و مکمل های رژیمی غذایی با کیفیت برای پاسخ به نیاز های دارویی بیماران و ارتقای سلامت و شادابی جامعه با تکیه بر تخصص منابع انسانی، انطباق استانداردهای صنعت دارو و قوانین سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران و نیز به کار گیری تجهیزات و تکنولوژی کار آمد در این صنعت حضوری فعال و پویا دارد.

بر این اساس این شرکت چشم انداز خود را برای سال ۱۴۰۴ قرار گرفتن در زمره پنج شرکت برتر تولید کننده مکمل و ۲۰ شرکت برتر تولیدکننده دارویی در کشور قرار داده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha