۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
جزئیات اصلاح تعرفه آب اعلام شد

جزئیات اصلاح تعرفه آب اعلام شد

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آخرین جزئیات اصلاح تعرفه آب را اعلام کرد.

به گزارش بازار، در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران (ابلاغ آیین نامه اجرایی بند ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ) مشترکین آب که بیشتر از الگوی مصوب مصرف آب داشته باشند به صورت پلکانی مشمول اصلاح تعرفه متناسب با مصرف می‌شوند و تعرفه مشترکینی که نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام کنند مشمول هیچ گونه تغییری نشده و از نرخ‌های یارانه‌ای برخوردار می‌شوند.

نرخ های اصلاحی پلکانی مشترکین بالای الگوی مصرف به نحوی است که یارانه پرداختی به مشترکین خوش مصرف را جبران کنند.

لازم به ذکراست ۵۴ درصد از مشترکین شهرها در حال حاظر الگوی مصرف را رعایت کرده و مشمول هیچ گونه تغییر قیمتی نخواهند شد حدود ۴۰ درصد از مشترکین تا دو برابر الگو مصرف دارند و ٦ درصد از مشترکین بد مصرف هستند که بیش از دو برابر الگو مصرف دارند که پیش بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌های پلکانی مصرف آنها مدیریت شده و به سمت رعایت الگو حرکت کنند.

همچنین طبق مصوبه مذکور مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت مصرف تا یک سوم الگو از پرداخت آب بها معاف هستند.

شایان ذکر است الگوی مصرف در استان‌های مختلف و بر اساس شرایط آب و هوایی و محیطی و جمعیت خانوار متفاوت است و مطابق مصوبه مذکور وزارت نیرو موظف شده است الگو مصرف را بر اساس تعداد نفرات هر خانوار تعیین کند.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تمام خانوارها درخواست میکند، با هدف صیانت از منابع کمیاب آب کشور و همچنین برخورداری از نرخ‌های‌ یارانه‌ای مصرف ماهانه آب خود را در سطحی کمتر از الگوی مصوب حفظ کنند.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha