۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
آمادگی شرکت آلمانی برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در نهاوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آمادگی شرکت آلمانی برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در نهاوند

همدان - شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی شرکت آلمانی «اوکسین دویچلند» برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در نهاوند خبر داد.

علیرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طی پیگیری از طریق وزیر نیرو و معاون امور برق این وزارتخانه و دعوت از شرکت آلمانی اوکسین دویچلند، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی نهاوند در دستورکار قرار گرفت.

وی گفت: با احداث این نیروگاه‌ بزرگ و مدرن با تکنولوژی روز، علاوه بر توسعه زیر ساخت های شهرستان در حوزه برق، ایجاد اشتغال خواهد شد.

شهبازی افزود: در کنار این نیروگاه پیرامون احداث پست های برق فوق توزیع نهاوند ۳ و نهاوند ۴ مذاکره شد ضمن اینکه پست نهاوند ۵ نیز در حال احداث است که با تکمیل این پروژه ها علاوه بر قطع خاموشی‌ها در شهرستان، زیر ساخت مناسبی برای احداث کارخانه های صنعتی بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های نهاوند در تولید برق اشاره و با بیان اینکه با نهاوند به خاطر وجود سراب های متعدد بهره خوبی از نعمت آب برده است، مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از آن در زمینه کشاورزی و تولید انرژی را یک امر لازم و ضروری دانست.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha