۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
احتمال ریزش سهام آلفابت تا حمایت ۲۰۰۰ دلار| لزوم رصد قیمت برای فرصت خرید
تحلیل بازار سهام بین المللی؛

احتمال ریزش سهام آلفابت تا حمایت ۲۰۰۰ دلار| لزوم رصد قیمت برای فرصت خرید

علیرغم پیشرفت مناسب ارزش سهام شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) اصلاح قیمت آن طی روزهای اخیر فرصت مناسبی برای رصد بازار و ورود منایب برای خرید سهام این غول فناوری فراهم کرده است.

به گزارش بازار، قیمت سهام آلفابت یعنی شرکت مادر گوگل طی چند روز گذشته با تشدید احساسات در بازار در محدوده ای حساس قرار گرفته است. قیمت سهام گوگل در سال جاری حدود ۸ درصد و نسبت به بالاترین میزان خود در سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است. با این حال، همچنان از سهام سایر بزرگان ارتباطات مانند اپل، آمازون، متا و نتفلیکس بهتر عمل کرده است.

آلفابت به عنوان شرکت مادر چندین شرکت معروف مانند گوگل، اندروید و یوتیوب است که ارزش کل بازار آن رقمی بیش از ۱.۶۷ تریلیون دلار و درآمد سالانه بیش از ۲۵۷ میلیارد دلار برآورد می شود.

دلایل مختلفی برای عملکرد بهتر سهام آلفابت به نسبت شاخص نزدک ۱۰۰ و سایر شرکت های فناوری وجود دارد. اول، به نظر می‌رسد گوگل از ارتقای iOS که کاربران را وادار به انتخاب و حذف ردیابی در آیفون های خود کرده سود می برد. این ارتقا، کسب و کارهای بیشتری را از بخش تبلیغات در فیسبوک به سمت گوگل سوق داده است؛ چراکه مدل تبلیغاتی گوگل از مدلی متفاوت از فیس بوک استفاده می کند.

گوگل بیشتر تبلیغات را بر اساس آنچه یک شخص در گوگل جستجو می کند برای وی نشان می دهد که در حقیقت تبلیغاتی هوشمند و بر حسب نیازهای کاربر را برای وی فعال کرده و از همین طریق، اثربخشی تبلیغات خود را افزایش داده است.

از سوی دیگر، فیس بوک برای تنظیم اولویت های تبلیغاتی افراد، به داده های افراد مانند موقعیت مکانی و جنسیت متکی است. در نتیجه، کسب و کار گوگل در قیاس با فیسبوک، به خوبی پیش رفته است. به عنوان مثال، در سه ماهه چهارم، درآمد گوگل به بیش از ۷۵ میلیارد دلار رسید و این در حالی است که درآمد خالص آن به بیش از ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

دلیل دیگری که چرا قیمت سهام آلفابت خوب عمل کرده است این است که تجارت ابری آن خوب عمل می کند و به رقبای اصلی خود یعنی مایکروسافت و آمازون رسیده است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، درآمد کسب و کار ابری آن ۸۰ درصد افزایش یافت؛ چراکه تعداد معاملات این شرکت به ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. در همین حال، در حالی که قیمت سهام آلفابت به خوبی رشد داشته است.


پیش بینی قیمت سهام آلفابت

احتمال ریزش سهام آلفابت تا حمایت ۲۰۰۰ دلار| لزوم رصد قیمت برای فرصت خرید


نمودار روزانه قیمت سهام آلفابت نشان می دهد که نوسان قیمت سهام آن طی چند هفته گذشته در محدوده باریکی قرار داشته است. سهام آلفابت نهایتا حمایت قوی در نقطه ۲۵۰۹ دلار به دست آورد.

همچنین یک الگوی سر و شانه کوچک در نمودار قیمت تشکیل شده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که سهام آلفابت به زودی با شروع افزایش نرخ های بهره، یک شکست نزولی داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح پشتیبانی کلیدی بعدی برای رصد، ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha