۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
گلایه فعالان گردشگری اروند از دیدار نداشتن با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

گلایه فعالان گردشگری اروند از دیدار نداشتن با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور

آبادان- مویدراد، یک فعال گردشگری گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر به منطقه آزاد اروند با فعالان گردشگری این منطقه دیدار نکرد و به شدت از وی گلایه داریم.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روز سه‌شنبه هفته جاری «سعید محمد»، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند سفر کرد.

وی افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در این سفر و سفر قبل که به منطقه آزاد اروند داشت با طیف‌های مختلف دیدار کرد ولی در کمال تعجب با فعالان گردشگری دیداری نداشت.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب را در زمان شیوع کرونا فعالان گردشگری به دوش کشیدند، تاکید کرد: فعالان گردشگری اجازه ندادند تا صنعت توریسم منطقه آزاد اروند ورشکسته شود ولی پاسخ زحمات ما باید این چنین داده شود؟

موید راد تصریح کرد: دولت سیزدهم بر روی صنعت گردشگری تاکید دارد ولی در منطقه آزاد اروند شرایط متفاوت است؛ بیش از دو سال شرایط سخت کرونایی را تحمل کردیم ولی ضمن اینکه تجلیلی صورت نگرفت، صدای ما نیز در سطح کلان شنیده نشد.

وی ادامه داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در روزهای ابتدایی با دانش آموختگان و فعالان واقعی گردشگری نشست هم اندیشی برگزار کرد که انتظار داریم این نشست‌ها به صورت ماهانه برگزار شود. درهای دفتر مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند همیشه به روی ما باز است و صدای ما شنیده می‌شود ولی برخی تصمیم‌گیری‌ها باید در سطح کلان اتخاذ شود.

این فعال گردشگری با اشاره به بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از دژ مینوشهر، خاطرنشان کرد: از «سعید محمد» برای این بازدید و صدور دستورات لازم سپاسگزاریم ولی همه مشکلات گردشگری منطقه آزاد اروند در آن دژ خلاصه نشده است.

موید راد با تاکید بر اینکه گردشگری اروند در سطح کلان فراموش شده است، عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم و بزرگ منطقه گردشگری است و فراموشی گردشگری یعنی فراموشی اقتصاد، فراموشی معیشت، فراموشی صدای قشر زجرکشیده، فراموشی سفیران معرفی آدب و رسوم بنابر این نسبت به دیدار نداشتن با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به شدت گلایه داریم و خواستار شفاف‌سازی در این زمینه هستیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha