۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
فناوری بیمه باعث رشد کسب و کارها می شود| چگونگی رفع چالشهای بلندمدت صنعت بیمه
کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با بازار:

فناوری بیمه باعث رشد کسب و کارها می شود| چگونگی رفع چالشهای بلندمدت صنعت بیمه

«راب گالبریث» کارشناس صنعت بیمه براین باور است فناوری نوظهور با کاهش هزینه‌ها، باعث ترویج نوآوری محصول میشود.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: فناوری بیمه یا Insurtech می تواند به کاهش هزینه ها ی افراد و افزایش رشد کسب وکارها کمک کند به طوری که راب گالبریث کارشناس صنعت بیمه براین باور است فناوری نوظهور با کاهش هزینه‌ها، ترویج نوآوری محصول و گسترش دسترسی به بخش‌های محروم جامعه، اندازه بازار بیمه را افزایش می‌دهد.

«راب گالبریث» کارشناس بیمه و نویسنده پرفروش بین المللی است. وی بیش از ۲۵ سال تجربه در صنعت بیمه دارد. همچنین در رویدادهای سراسر جهان در مورد موضوعات نوآوری، فناوری بیمه، و آینده بیمه صحبت کرده است. وی دارای گواهینامه های حرفه‌ای CPCU، CLU، و ChFC است .

* از نظر شما تاثیر فناوری های نوظهور بر صنعت بیمه چیست؟
فناوری نوظهور به بیمه اجازه می دهد تا بر چالش های طولانی مدت صنعت غلبه کند که باعث شده افراد بیشتری پوشش گسترده تری برای محافظت از دارایی های خود در برابر ضرر دریافت کنند. فناوری نوظهور می تواند هزینه ها را کاهش دهد، بینش بیشتری در مورد ماهیت ریسک ارائه دهد و تجربیات دیجیتالی یکپارچه را برای مشتریان فراهم کند.

*فناوری بیمه چه تاثیری در بهبود رفاه مردم دارد؟
فناوری نوظهور با کاهش هزینه‌ها، ترویج نوآوری محصول و گسترش دسترسی به بخش‌های محروم جامعه، اندازه بازار بیمه را افزایش می‌دهد و به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد که پول کمتری برای پوشش ریسک‌های احتمالی پس‌انداز کنند، و آنها را آزاد بگذارند تا بیشتر هزینه کنند و اقتصاد را تقویت کنند. رشد در ایران علاوه بر این، با ارائه حفاظت در برابر ریسک، فناوری بیمه به ارتقای ریسک پذیری و کارآفرینی بیشتر کمک می کند که به کسب و کارهای کوچک بیشتر اجازه می دهد تا رشد کنند، که همچنین باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می شود.

*چالش های استفاده از فناوری بیمه در کشورها چیست؟ راه حل چیست؟
سه چالش عمده برای استفاده از فناوری بیمه در کشورها وجود دارد. اولاً، بیمه به طور سنتی یکی از پذیرنده‌های اولیه فناوری بوده است که می‌تواند «بدهی فنی» ناشی از فناوری اطلاعات قدیمی را ایجاد کند که قدیمی است و نیاز به جایگزینی دارد، که پرهزینه است.

ثانیاً، فناوری جدیدتر می‌تواند چالشی برای کارکنان قدیمی‌تر برای یادگیری و استفاده صحیح از آن باشد، زیرا برای آنها ناآشنا است و ممکن است نیاز به نسل جدیدتری از کارمندان برای به حداکثر رساندن مزایای آن باشد. سوم، سرعت فزاینده تغییرات تکنولوژیکی، انتخاب فناوری مناسب را برای تصمیم‌گیرندگان چالش برانگیز می‌کند، زیرا می‌دانند که فناوری جدید می‌تواند در مدت زمان کوتاهی از آن استفاده شود.

راه حل این چالش ها از نظر من ترویج فرهنگ نوآوری شرکتی است که امکان آزمایش و تطبیق سریع با روندها و فناوری جدید را فراهم می کند و در عین حال شکست ها را به عنوان هزینه می پذیرد. بهتر است آزمایش‌ها را در مقیاس کوچک‌تر با هدف دستیابی به «اهداف یادگیری» از پیش تعیین‌شده، قبل از سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر با انتظار بازگشت مالی یا توجیه شدن با تحلیل هزینه و فایده، اجرا کنید.

چراکه به جای یک شکست بزرگ می توان با برنامه ریزی بهتر و تمایل به یادگیری از آن جلوگیری می شود، در حالی که مجموعه ای از شکست های کوچکتر داشته باشیم که منجر به موفقیت می شود.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha