۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
جزئیات تصمیمات مجلس برای یارانه ۱۴۰۱
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

جزئیات تصمیمات مجلس برای یارانه ۱۴۰۱

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه مجلس تصمیمات مبسوطی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به یارانه ها گرفته گفت: یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان کماکان ادامه دارد.

به گزارش بازار، سیدرضا میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» درمورد تصمیم مجلس برای یارانه ها در بودجه ۱۴۰۱ گفتگو کرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه مجلس تصمیمات مبسوطی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به یارانه ها گرفته گفت: یارانه نقدی و معیشتی به مبلغ ۷۴ هزار میلیارد تومان کماکان ادامه دارد.

وی افزود: یارانه ای که برای سوبسید کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی و دامی و گندم اختصاص می یافت در قالب ارز ترجیحی بود اما در سال ۱۴۰۱ قرار شده که دولت معادل ریالی آن را حساب کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ۱۶۱ هزار میلیارد تومان برای دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و کالاهای اساسی و همچنین ۷۱ هزار میلیارد تومان هم برای واردات و خرید تضمینی گندم و یارانه نان است.

میرتاج الدینی یادآورشد: برای شمول بیمه سلامت افرادی که تحت پوشش بیمه نبودند ۶ هزار میلیارد تومان اضافه شده تا افراد جا مانده تحت پوشش قرار بگیرند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده تا داروها بدون فرانشیز به آن ها داده شود و هزار میلیارد تومان هم برای بیمه تکمیلی جانبازان در نظر گرفته شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha