۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
برپایی ۳۰ چادر در روستای لاوردین هرمزگان | برق ۱۱ روستا وصل شد
در پی وقوع زلزله صورت گرفت؛

برپایی ۳۰ چادر در روستای لاوردین هرمزگان | برق ۱۱ روستا وصل شد

بندرعباس- بعد از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در دهستان کوخرد، تیم‌های ارزیاب، امداد و نجات و اورژانس در روستاهای شهرستان بستک اقدام به ارائه خدمات درمانی کردند.

بازار، گروه استان ها: زلزله شش ریشتری ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد پنجشنبه دهستان کوخرد در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان را لرزاند. این زمین خسارت جانی در پی نداشت. پس از آن شش پس لرزه به ترتیب ۴.۱، ۴، ۳.۵، ۳.۹، ۳.۹ و ۳.۹ ریشتری تا ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح رخ داد.

۴ تیم ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند
پس از وقوع حادثه مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: تیم‌های ارزیاب اعزامی در حال برآورد نهایی خسارات وارد شده به منطقه کانونی زمین لرزه هستند و پس جمع بندی نهایی، گزارش آن اعلام خواهد شد.

مهرداد حسن زاده در تشریح جزئیات زلزله شش ریشتری در استان هرمزگان بیان داشت: زلزله شش ریشتری در حوالی کوخرد بستک رخ داده و حدود ۷ پس لرزه در این منطقه به وقوع پیوست که بزرگترین آن ۴.۱ ریشتر بوده است همچنین اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است و در همان ساعت اولیه زلزله تشکیل ستاد بحران در فرمانداری بستک در دستور کار قرار گرفت، خوشبختانه در این زلزله ۶ ریشتری خسارت جانی و مصدومیت نداشته‌ایم.

تیم‌های ارزیاب اعزامی در حال برآورد نهایی خسارات وارد شده به منطقه کانونی زمین لرزه هستند

وی تصریح کرد: در این زلزله، برق ۱۱ روستا در بخش کوخرد قطع شد که بلافاصله با کوتاه ترین زمان ممکن و با ورود اکیپ اتفاقات برق، برق ۱۰ روستا وصل شد و یک مورد هم افتادگی تیر برق در بخش مهران داشته‌ایم که با ورود اتفاقات برق در حال تعمیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در همان ساعات اولیه استاندار هرمزگان با دستور به موقع به فرمانداران و اخذ گزارش از فرمانداران و بخشداران محل کانون زلزله را صادر کردند، چهار تیم ارزیاب و عوامل راهداری و اتفاقات برق در همان ساعات اولیه در محل کانون زلزله حاضر شدند و عمده خسارات جزئی است و گزارش تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

برپایی ۳۰ چادر در روستای لاوردین هرمزگان | برق ۱۱ روستا وصل شد

توزیع چادر در روستاهای خسارت دیده آغاز شد
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله‌ای به بزرگی شش ریشتر و چندین پس لرزه به مرکزیت کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، عنوان کرد: بر اثر این زلزله، آسیب و تلفات جانی نداشتیم در پی وقوع این زمین لرزه، ۱۱ روستا دچار قطعی برق شدند که تاکنون به جز یک روستا، برق مابقی روستاها وصل شده است.

در این زلزله، برق ۱۱ روستا در بخش کوخرد قطع شد

وی با بیان اینکه با توجه به نگرانی و اضطراب ایجاد شده در مردم مناطق زلزله‌زده به دلیل زمین لرزه و پس لرزه‌ها، چادر جهت اسکان مردم در روستاهای کانون اصلی زلزله توزیع شد، افزود: بازگشایی یک محور روستایی مسدود شده بر اثر این زلزله نیز در حال انجام است.

۲ نفر به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان از حضور نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده بستک خبر داد و گفت: یرو وقوع زلزله ای با شدت شش ریشتر در کوخرد بستک، جلسه مدیریت بحران، صبح امروز، در ای او سی اورژانس هرمزگان با حضور معاونین بهداشت و درمان و مسئولین واحدهای ستادی و عملیاتی اورژانس هرمزگان برگزار شد همچنین پس از زلزله در ساعت ۲:۴۵ بامداد امروز، بلافاصله تیم های ارزیاب اورژانس ۱۱۵ به منطقه اعزام و از منطقه ارزیابی لازم انجام شد.

حسین قاسمی با اشاره به اینکه در این حادثه دو نفر به دنبال ترس از زلزله دچار آسیب جزیی شده که سرپایی درمان و ترخیص شده اند، عنوان کرد: تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند و برای هرگونه حادثه ای آمادگی لازم وجود دارد.

برپایی ۳۰ چادر در روستای لاوردین هرمزگان | برق ۱۱ روستا وصل شد

خسارتی به بناهای تاریخی در بستک وارد نشد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: تا کنون خسارتی از زلزله به بناهای تاریخی شهرستان گزارش نشده است همچنین با توجه به زلزله بامداد امروز و بناهای تاریخی واقع در مرکز و همسایگی کانون زلزله، کارشناسان میراث‌فرهنگی اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند که خوشبختانه، تاکنون گزارش¬‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان بستک وارد نشده است.

تلفات جانی نداشتیم

سهراب بناوند افزود: کارشناسان میراث‌فرهنگی در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر خسارت به آثار تاریخی و تأسیسات گردشگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۳۰ چادر در روستای لاوردین برپا شد
دهیار روستای لاوردین بستک با بیان اینکه ۳۰ چادر برای مردمی که خانه‌هایشان قابل سکونت نیستند، توسط هلال احمر بر پا شد، گفت: کانون زلزله در بامداد امروز در حوالی روستای لاوردین بوده است که بلافاصله سرکشی به خانه‌ها را انجام دادیم. به فاصله کمی از زمان وقوع زلزله، یگان‌های هلال احمر در منطقه حاضر شدند.

محمد زارعی بیان کرد: شدت آسیب‌ها باعث ویرانی کامل خانه‌ها نشده اما ترک‌های عمیقی در بسیاری از منازل بروز کرده که برخی از آنها را غیرقابل سکونت کرده است و لذا با همکاری هلال احمر برای این خانه‌ها، چادر در نظر گرفته‌ایم و اکنون ۳۰ چادر در این روستا برپا شده است همچنین آب و برق و تلفن همراه در این منطقه وصل شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha