۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
 ۲.۵ میلیون دام در مازندران شمارش شده است| کمبود نهاده‌های دامی
در گفتگو با بازار؛

۲.۵ میلیون دام در مازندران شمارش شده است| کمبود نهاده‌های دامی

ساری- کریمی راد، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری مازندران شمار دام های سبک و سنگین استان را دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس بیان کرد و گفت: تامین نهاده‌های دامی از جمله نیازها است.

مصطفی کریمی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مازندران وجود دارد، اظهار داشت: ایجاد امنیت غذایی یکی از مهمترین اهدفا دامپروری در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری با توجه به جایگاهی که این صنعت دارد م ی تواند سبب اشتغال زایی و درآمدزایی و افزایش درآمد شود و کشور را خودکفا کند از این رو بسترهای خودکفایی همواره وجود دارد و می توان با سرمایه گذاری و تداوم تضمین برای صنعت دامپروری در عرصه های مختلف به خودکفایی رسید.

وی ادامه داد: مازندران از جمله مناطقی است که مردم آن از دیرباز در حرفه دامپروری و دامداری مشغول فعالیت هستند و وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در استان نشانه ظرفیت های مناسب آن در حوزه دامپروری است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری با بیان اینکه این اتحادیه زا سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و بیش از ۵ عضو دارد، گفت: تامین نهاده های دامی و مطالبات صنفی از جمله خدمات این اتحادیه است.

وی شمار دام های سبک را بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس است و با اشاره به وجود مشکلات فراروی ادامه داد: با رفع این مشکلات می توان برای رضایتمندی جامعه هدف و توزیع نهاده ها تلاش بیشتری به خرج داد.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha