۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
تشکر رئیس جمهور از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره)| کار بزرگی در فولاد جهان آرا شده است
در سومین سفر استانی به خوزستان؛

تشکر رئیس جمهور از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره)| کار بزرگی در فولاد جهان آرا شده است

خرمشهر- رئیس جمهور گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کار بسیار بزرگی را در کارخانه فولاد جهان آرای خرمشهر انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در بازدید از کارخانه فولاد جهان آرای خرمشهر ضمن بیان اینکه پیشاپیش از ستاد اجرایی امام تشکر می کنم، تاکید کرد: این ستاد کار بسیار بزرگی را در دست دارند و یک ماه تا یک ماه و نیم آینده ان شاالله بهره برداری می‌شود تا بدون توقف فاز دوم آغاز شود.

رئیس جمهور ادامه داد: امسال تا فرصت است سال پشتیبانی از تولید است و یکی از جلوه‌های دولت امید به دست توانای شما کارشناسان مهندسان کارخانه کار بزرگی امروز نه فقط در استان خوزستان و کشور. کار شما جلوه بسیار ارزشمندی دارد.

رئیسی عنوان کرد: کار شما بسیار ارزشمند است و تخصص و دانش بنیان و کار همراه با علم، فناوری امروز صورت گرفت که جا دارد از فناپران، کهندسلن، دانشمندان و همه کسانی که در بنا نقش داشتند تقدیر و تشکر کنند.

مسئولیت مهم اشتغالزایی
وی خاطرنشان کرد: امروز ایجاد شغل مسئولیت مهمی است که دولت، همه دستگاه ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به عهده دارند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون فردی مراجعه کرده که همسر و فرزند دارد و مدت‌ها دنبال کار بوده و ایجاد فعالیت و بردن سفره شادمان شدم و احساس پوچی نمی‌کنم.

رئیسی یادآور شد: امروز ایجاد اشتغال مسئله مهمی است هم کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و همه مجموعه کاغذ و همه مجموعه‌ها وظیفه دارند.

حمایت از نیروی بومی
وی تصریح کرد: هم از مهندسان پرسیدیم از کجا آمدند که اکثر بومی بودند. از بومی گزینی تشکر می‌کنم. حمایت از نیروی بومی مهم است.

رئیس جمهور اظهار کرد: در خوزستان نیروهای کارآمد وجود دارد از شهر دیگه بیاد اشکال ندارد اما باید یه نیروی بومی تکیه شود که به عنوان طلبه معتقدم ما درجای جای آن مدیون مردم خوزستان است رشادت مردم خوزستان در دنیا زبانزد است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در جای جای خوزستان خون ها ریخته شده. اما رشادت مردم از جای کشور به خصوص مردم خرمشهر و آبادان و شکست حصر کار ساده‌ای نبود اما آنها که شاهد بودند می‌دانند مردم چقدر مقاومت و ایستادگی کردند.

توجه به کارگر و تولیدکننده
وی ادامه داد: هیچ وقت نباید دوران مقدس و شهدا از یاد برود. هیچ وقت نباید مردم چقدر ایستادگی کردند در خرمشهر و هویزه کردند. این رشادت‌های مردم بوده و باید در ذهن همه بماند ایران اسلامی شرور بسیاری را نه تنها از سر مردم ایران که از سر مردم منطقه کم کرد.

رئیس جمهور گفت: در این بازدید از اینکه گفتند پرداخت‌ها کامل انجام شده و همچنین توجه به کارگر و تولیدکننده ارزشمند است. امید است در موعد مقرر جذب نیروی کار که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر و هزاران نفر غیر مستقیم یک مجموعه عظیمی که رفع یکی از دغدغه‌های مردم که رفت فقر و بیکاری از دغدغه های جدی است.

به گزارش بازار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در آغاز سفر یک‌ روزه به استان خوزستان، با حضور در محل مجتمع عظیم تولید فولاد جهان‌آرا واقع در شهرک صنعتی خرمشهر، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارخانه، با توضیحات مدیرعامل و دست‌اندرکاران از جزئیات احداث و فعالیت‌های تولیدی این واحد صنعتی مطلع شد.

مجتمع تولید فولاد جهان‌آرای خرمشهر اولین تولیدکننده تخته‌های فولادی (اسلب) تا عرض ۲.۲ متر در کشور است که عرضه محصولات آن به بازار، نیاز کشور به واردات این محصول را برطرف خواهد کرد.

ظرفیت تولید سالانه فاز اول این مجتمع که در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، ۱.۲ میلیون تن است. مقدمات آغاز اجرای فاز دوم این مجتمع نیز در حال انجام است و بلافاصله پس از بهره‌برداری از فاز اول، عملیات احداث آن شروع می‌شود.

مجتمع فولاد جهان‌آرا در ۱۰ فاز طراحی شده است و علاوه بر سه فاز تولید تخته‌های فولادی، یک واحد گندله‌سازی پنج میلیون تنی، سه ماژول احیا و سه واحد نورد نیز در آن احداث خواهد شد.

با فعال شدن سیستم احیا در واحدهای تولید فولاد، ظرفیت تولید سالیانه تخته‌های فولادی از ۱.۲ میلیون تن به ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر بالغ بر ۱۲۰۰ نفر به شکل مستقیم در این مجتمع مشغول فعالیت هستند که به گفته مدیرعامل مجموعه حقوق و مزایای آنان به طور کامل و بدون حتی یک رو تأخیر پرداخت می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه بیش از یک هزار نفر دیگر نیروی کار جذب آن شوند.

کد خبر: ۱۴۱٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha