۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
نفوذ گسترده اپلیکیشن های حاوی بدافزار به پلی استور اندروید
خطر جدی بر سر راه کاربران اندروید؛

نفوذ گسترده اپلیکیشن های حاوی بدافزار به پلی استور اندروید

گزارش های منتشر شده از سوی برخی موسسات مطالعات امنیت سایبری حاکی از نفوذ اخیر برخی اپلیکیشن ها به فضای گوگل پلی است که در حقیقت نوعی بدافزار خطرناک محسوب می شوند.

به گزارش بازار، گزارش های منتشر شده از سوی برخی موسسات مطالعات امنیت سایبری حاکی از نفوذ اخیر برخی اپلیکیشن ها به فضای گوگل پلی است که در حقیقت نوعی بدافزار بوده و در صورت نصب آنها، اطلاعات گوشی اندرویدی شما به سرقت خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، شرکت ساخت آنتی ویروس معروف «دکتر وب» نیز با تحلیل داده های حاصل از بررسی اپ استور گوگل اعلام کرد که این اپلیکیشن ها با جا زدن خود به عنوان نرم افزارهای قانونی و مورد تایید گوگل، به فضای پلی استور نفوذ کرده و کاربران بدون شناختن آنها و البته اعتماد به سپر امنیتی گوگل، اقدام به نصب آنها بر روی گوشی خود می کنند.

این اپلیکیشن ها البته در نسخه اولیه خود هیچ گونه نشانی از به همراه داشتن تروجان یا بدافزار ندارند و دقیقا به همین علت، می توانند از مانع سپر امنیتی گوگل عبور کنند. اما به گفته دکتر وب، مشکل از زمانی شروع خواهد شد که کاربران اقدام به آپدیت کردن اپلیکیشن های مذکور می کنند؛ پراکه تروجان و بدافزارها در نسخه های آپدیت آنها گنجانده خواهند شد.

گفته می شود این اپلیکیشن ها عمدتا در دسته های اپلیکیشن های سرمایه گذاری، ادیت عکس و فیلم، کیف پول های رمزارزها و مدیریت قایل ها قررا گرفته اند و لازم است کاربران بدون شناخت کافی از نرم افزارهای جدید به ویژ] در این شاخه ها، نسبت به نسب آنها اقدام نکنند.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی دکتر وب، برخی از این اپلیکیشن ها مانند Advice Photo Power، تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نصب فعال داشته اند و احتمالا منجر به آلوده شدن تمامی دستگاه های اندرویدی شده که تاکنون نسبت به نصب این اپلیکیشن بر روی آنها اقدام شده است.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha