۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
بزرگترین شهرک مرغ کشور در خوی راه اندازی می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بزرگترین شهرک مرغ کشور در خوی راه اندازی می شود

ارومیه- نجف‌زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از ایجاد و راه اندازی بزرگترین شهرک مرغ کشور در شهرستان خوی خبر داد.

عادل نجف زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی در منطقه مهلذان خوی ایجاد می شود، افزود: این شهرک در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار ایجاد می شود و در حال حاضر نیز مجوزهای لازم برای راه اندازی این واحد بزرگ تولیدی صادر شده است.

وی مجموع سرمایه گذاری در این طرح را یک هزار میلیارد تومان و اشتغال آنرا بیش از ۹۵۰ نفر اعلام و خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح چرخه پرورش و تولید مرغ در این شهرستان تکمیل می شود.

پایانه مرز رازی خوی اردیبهشت سال آینده افتتاح می شود
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی همچنین از آماده بهره برداری پایانه بزرگ رازی خوی خبر داد و افزود: این پایانه در اردیبهشت ماه با حضور مقامات ارشد دوکشور ایران و ترکیه به بهره برداری می رسد.

نجف زاده با بیان اینکه برای طرح ملی پایانه مرزی رازی خوی تا به حال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: این طرح ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در سه طبقه اجرایی شده که در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: پایانه مرزی رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که انتظار می‌رود با تکمیل آن و محور خوی – قطور- رازی در دوران پسا کرونا، تحول زیادی در حوزه تجارت مرزی و بین المللی از طریق این مرز صورت گیرد.

۲ سد الند و یزدکان برای رفع مشکل آب در خوی احداث می شود
نجف زاده همچنین از بهسازی و آسفالت ۶۴ کیلومتر راه روستایی خوی خبر داد و افزود: شهرستان خوی در زمینه توسعه راههای روستایی دردو سال گذشته از رتبه یازدهم استان به رتبه سوم ارتقاء یافته است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از ساخت سد الند و یزدکان در خوی خبر داد و گفت: احداث سدهای الند و یزدکان و انتقال آب از سد ارس، شهرستان خوی را از بحران آبی نجات می دهد.

نجف زاده با بیان اینکه احداث سد با ظرفیت ۷۰ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه الند که دارای آب بسیار سالمی است در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: احداث سد خاکی یزدکان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و تزریق ۵ میلیون متر مکعب آب سد ارس به دشت ایواواغلی در دستور کار گرفته است که با اجرای کامل این ۳ طرح بزرگ ، مشکلی به نام بحران آب در شهرستان خوی وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۱٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha