۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم
وزیر خارجه انگلیس:

پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم

وزیر خارجه انگلیس گفت: این کشور پرداخت بدهی خود به ایران را در اولویت قرار داده و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده است.

به گزارش بازارف «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور به دنبال راه‌هایی برای پرداخت بدهی تاریخی ۵۲۲ میلیون دلاری (۴۰۰ میلیون پوندی) خود به ایران است و افزود نمی‌گوید که آیا به راهی برای پرداخت رسیدند یا خیر.

وی به «اسکای نیوز» گفت: «ما پرداخت بدهی به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم و به دنبال راه‌هایی برای پرداخت آن بوده‌ایم». تراس افزود که یک تیم انگلیسی در ایران حضور دارد.

وزیر خارجه انگلیس پیش از این هم گفته بود که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

همچنین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که در امارات حضور دارد، گفته مذاکره بر سر نازنین زاغری-راتکلیف و سایر افراد دوتابعیتی در ایران ادامه دارد. نخست‌وزیر انگلیس در هتل «امارات پالاس» ابوظبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم مذاکره‌کننده این کشور در حال حاضر در تهران حضور دارد، گفت: درست است و مدت‌هاست که ما در حال مذاکره در تهران برای آزادی شهروندان دوتابعیتی خود هستیم.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha