۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
احتمال ریزش طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| نقش تعیین کننده تصمیم فدرال رزرو در خصوص قیمت طلا
تحلیل بازار جهانی طلا؛

احتمال ریزش طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| نقش تعیین کننده تصمیم فدرال رزرو در خصوص قیمت طلا

کمتر از ۲۴ ساعت تا تصمیم مورد انتظار فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی باقی مانده و در صورتی که فدرال رزرو تصمیم به افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بگیرد، قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

به گزارش بازار، کمتر از ۲۴ ساعت تا تصمیم مورد انتظار فدرال رزرو در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی باقی مانده و در صورتی که فدرال رزرو تصمیم به افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره به جای پمپ ۲۵ واحدی در ثانیه داشته باشد، پیش بینی قیمت طلا کاهش بالقوه زیر ۱۹۰۰ دلار است.

این یک دوره جذاب برای قیمت طلا است، زیرا تأثیر ژئوپلیتیک و اقدام متضاد بانک مرکزی ایالات متحده، نقش متضادی در قیمت گذاری جفت XAU/USD ایفا می کنند. قیمت طلا اخیراً به دومین بالاترین سطح خود در تاریخ صعود کرده و در تاریخ ۸ مارس به ۲۰۷۰.۱۸ دلار رسید؛ چراکه به دلیل تشدید جنگ روسیه و اوکراین، تقاضای سازمانی برای فلز زرد در بازارهای جهانی افزایش یافت.

با اینحال، اظهارات وزیر خزانه داری ایالات متحده «جانت یلن»، رئیس سابق فدرال رزرو، مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ ارزی نمی تواند جایگزین دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی شود، بسیاری از سرمایه گذاران بازار را مجددا به سمت خرید دلار جذب کرد. این امر قیمت XAU/USD را برای سومین روز متوالی پایین آورده است.

پیش از تصمیم فدرال رزرو، قیمت طلا تا زمان نگارش این مقاله ۱.۸۵ درصد کاهش یافت. افزایش نرخ بهره ۵۰ واحد بر ثانیه نسبت به دلار آمریکا مثبت خواهد بود و باعث فروش بیشتر می شود که می تواند این جفت ارز را به زیر ۱۹۰۰ دلار برساند.

از سوی دیگر، افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره کمتر محرک صعودی برای دلار آمریکا خواهد بود، زیرا به نظر می رسد این انتظار با فروش اخیر قیمت گذاری شده است. با این حال، اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، می تواند یک عامل تعیین کننده در مورد اینکه تا کجا طلا باید برای دلار آمریکا قربانی شود، محسوب خواهد شد.


پیش بینی قیمت طلا

احتمال ریزش طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار| نقش تعیین کننده تصمیم فدرال رزرو در خصوص قیمت طلا

شکست حمایت ۱۹۲۹.۴۲ راه را به سوی سال ۱۹۰۰ باز می کند. با این حال، فدرال رزرو باید فراتر از انتظارات بازار عمل کرده تا قیمت ها را به زیر ۱۹۰۰.۹۵ برساند و ۱۸۸۱.۶۸ و ۱۸۶۰.۷۷ را به عنوان اهداف نزولی فوری باقی بگذارد.

از سوی دیگر، جهش در ۱۹۰۰.۹۵ امکان تست مجدد ۱۹۲۹.۴۲ را فراهم می کند. اگر گاوها این مقاومت را از بین ببرند، ۱۹۶۰.۱۳ و ۱۹۷۶.۴۴ به عنوان اهداف اضافی به سمت شمال وارد ترکیب خواهند شد.

کد خبر: ۱۴۱٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha