۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
مصرف اینترنت در اردبیل  ۶۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

مصرف اینترنت در اردبیل ۶۶ درصد افزایش یافت

اردبیل - مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اردبیل گفت: مصرف دیتا در استان اردبیل در طول سه ماه گذشته افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز رزمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل ارتباطات و فناوری استان اردبیل با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژهGNAF در استان اردبیل گفت: این پروژه یکی از مهمترین بسترهای ایجاد دولت الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، از ابتدای سال ۹۸، بیش از ۱۹۳ هزار و ۲۷۱ رکورد جدید از اطلاعات اماکن شهری در سطح استان ثبت شده است.

رزمی تهیه نقشه های پارسل بندی شده شهری و روستایی را از مهمترین نیازها در اجرای GNAF برشمرد و افزود: در صورت همکاری شهرداری و بنیاد مسکن استان اردبیل دسترسی به نقشه های بروز و پارسل بندی شده تسریع شده و روند اجرای پروژه سرعت خوبی خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین توسعه سیستم نشانی دهی بر اساس اطلاعات جغرافیایی را یکی از مهمترین پروژه های موفق پست استان عنوان کرد و گفت: در سال ۷۶ قانون الزام اختصاص کد پستی یکتا تصویب شد که  بر اساس آن  شرکت پست مکلف شد به تمام مکان‌های کشور اعم از شهری و روستایی کد شناسایی یکتا دهد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز اداره کل پست طی بررسی های طولانی با توجه به گستردگی مناطق مختلف استان به خوبی تمام مکان‌ها را شناسایی کرده و به آنها در نقاط شهری و روستایی، کدپستی ۱۰ رقمی اختصاص داده است.

رزمی در ادامه با بیان اینکه پهنای باند استان رشد قابل توجهی داشته است، گفت: خوشبختانه اقدامات مناسبی برای به روزرسانی و توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان اردبیل با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی مصرف دیتا در طول سه ماه گذشته در استان گفت: در این خصوص حضور شهروندان در خانه و استفاده از سرویس های آنلاین برای آموزش، خرید اینترنتی و ...، موثر بوده است.

رزمی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند ورودی استان رشد خوبی داشته است، گفت: با رشد دو برابری ظرفیت پهنای باند استان نسبت به سال گذشته، شبکه آماده ارائه خدمات برخط مختلف از جمله آموزش الکترونیک و سایر سرویس های آنلاین است.

رزمی از افزایش سرعت اینترنت خانگی به ۱۶ مگابیت بر ثانیه در روزهای اتی نیز خبر داد.

کد خبر: ۱۴٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha